A munkavállalók alábecsülik egy esetleges munkanélküliség esetén az újbóli sikeres elhelyezkedésre ráfordított idő és fáradság mértékét.
A hazai vállalatok harmada már a gazdasági növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál az Ernst & Young nemzetközi tőkebizalmi barométere szerint: a megkérdezettek 32 százaléka bízik a magyar gazdaság 1 és 3 százalék közötti növekedésében, s 28 százalékuk tervezi bővíteni munkahelyeinek számát.
A felmérés magyar adatai szerint a hazai válaszadók 32 százaléka szerint elindult a világgazdasági növekedés, 64 százalékuk bízik 1-3 százalékos nemzetközi bővülésben. A magyar gazdaság ugyanilyen ütemű növekedésére számít a felmérésben résztvevők 32 százaléka, 36 százalék szerint nem lesz változás, míg 32 százalékuk csökkenést vár - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
A növekedésbe vetett bizalom pozitív hatással van a vállalatok munkahely-teremtési kedvére, a kelet-közép-európai régióban megkérdezettek és a hazai válaszadók harmada tervezi bővíteni munkahelyeinek számát a következő évben.
A magyarországi megkérdezetteknek csupán 8 százaléka gondolkozik leépítésben, szemben a regionális 22 százalékkal.
A válaszadók túlnyomó többsége szerint az eurózóna stagnálása jelenti Magyarországon a legnagyobb gazdasági kockázatot. A magyar cégek 48 százaléka a költségcsökkentésre és a hatékony működés kialakítására összpontosít, ezt követi a növekedés (28 százalék) és a stabilitás megteremtése (24 százalék).
A középtávú elgondolásokban a vállalatok 64 százaléka koncentrálna az új földrajzi piacok feltérképezésére, 52 százalékuknál az innováció és a kutatás-fejlesztés is fontos. A növekedést a magyar cégek 67 százaléka organikus úton képzeli el. Ennek hajtóereje a meglévő termékekre és piacra való fókuszálás, a növekvő kutatás-fejlesztési tevékenység, új termék bevezetés, új értékesítési csatornák kialakítása, valamint a technológia fejlesztése.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


