Saját adósmentő csomag kidolgozást tervezi a Magyar Lízingszövetség a gépjárműhiteleseknek - ismerteti a pénteki Világgazdaság. Kérdés, hogy a kedvezmény után kell-e adózni?
Lévai Gábor, a szervezet főtitkára elmondta, hogy a fizetési terheket csökkentő megoldások kidolgozását tervezik azoknak a gépjármű-lízingelőknek, akik fizetőképességük határán vannak. Ismertetése szerint a lízingcégek jelenleg is kínálnak fizetéskönnyítő megoldásokat olyan ügyfeleiknek, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat. A szervezet most összegyűjtötte, hogy a tagcégek milyen megoldásokat ajánlanak, és azok közül választják majd ki a legjobbakat, amelyeket egységesen kínálni szeretnének minden ügyfelüknek.
A szövetség leendő adósmentő tervének legkritikusabb pontja, hogy ha egy finanszírozó cég elengedi a tartozás egy részét, akkor az ügyfélnek az után törvény szerint személyi jövedelemadót és ajándékozási illetéket kell fizetnie. A szervezet azt szeretné elérni, hogy az általuk adott fizetési kedvezmény adó- és illetékmentes legyen vagy kedvezmény járjon utána.
Azt, hogy a tét komoly, jelzi a lízingpiac helyzete is, amelyről csütörtökön számolt be a szövetség. A gépjármű-finanszírozásban az új kihelyezések értéke 7 százalékkal csökkent a 2010-es évhez képest, a szerződések száma ugyanakkor 15 százalékkal esett vissza. Az új szerződéseknek a négyötöde euró alapú, a meglévőknek azonban még így is a háromnegyede svájci frankos. Ez utóbbi oka, hogy mivel drasztikusan visszaesett az új szerződések száma, nagyon lassan "ürül ki" a portfolióból a svájci frank állomány.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


