Pénzcentrum/MTI • 2010. augusztus 25. 14:02
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a K&H Bankot egymillió forint, az MKB Bankot pedig ötvenezer forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta ügyfélpanaszok alapján indult eljárásokban.
A K&H Bank ügyfele az államilag támogatott lakáskölcsönhöz kapcsolódó megelőlegező kölcsön (amit a köznyelvben csak bevállalós szocpolnak hívtak) visszafizetésére halasztást kért. Kérelmére azonban a bank nem adott írásban választ, majd a határidő letelte után, az ügyfél előzetes értesítése nélkül a megelőlegező kölcsönt hitellé alakította, és megkezdte a törlesztőrészletek levonását az ügyfél számlájáról. Az ügyfél ezután a felügyelethez fordult, amely megállapította, hogy a bank nem az elvárható szakmai gondossággal járt el az ügyfél tájékoztatása során és egymillió forintos bírságot rótt ki.
Az MKB Bankot azért bírságolta meg a felügyelet 50 ezer forintra, mert a panaszos ügyfél két átutalási megbízását az adóhatóság felé ügyintézői mulasztás következtében nem teljesítette a bank. A megbízások csak hónapok múlva, az ismételt benyújtást követően teljesültek.