A hátrányos helyzetű területeken megállíthatatlanul terjed az uzsorázás. Vannak olyan országrészek, ahol az alacsony jövedelmek és az értéktelen ingatlanok miatt szinte lehetetlen a hitelfelvétel. Nincs ez másképp tőlünk nyugatabbra sem, becslések szerint Nagy-Britanniában például 165 ezer családot tartanak a markukban az uzsorások, ezért kampányt indítottak a főleg szegény családokat fenyegető jelenség visszaszorítása érdekében.
A brit versenyhivatal is csatlakozott az "Állítsuk meg az uzsorahiteleket!" kampányhoz, melynek keretében a gyors készpénzkölcsönök veszélyeire hívják fel az emberek figyelmét. A ajánlatok első ránézésre kecsegtetőnek tűnnek az anyagi nehézségekkel küzdő családoknak, akik viszont gyorsan adósságcsapdába és mélyszegénységbe kerülhetnek.
Az uzsorások sok esetben biztosítékot sem kérnek és papír sem születik a kölcsönökről, de amikor a tartozások behajtására kerül a sor, akkor az erőszak alkalmazásától sem riadnak vissza. A kampány során egy videó is segíti az embereket abban, hogy megértsék, az uzsorahitel soha sem lehet jó megoldás, továbbá országszerte mintegy 200 ezer szórólapot terjesztenek és plakátokat ragasztanak ki, leginkább a veszélyeztetett területeken (Skócia, Észak-Anglia).
Becslések szerint az uzsorások körülbelül 165 ezer brit családot tartanak a markukban, akik többsége mára félelemben él és retteg a behajtástól. A hátrányos területeken élők hivatalos úton történő kölcsönhöz jutása szinte lehetetlen, ezért fordulnak a hitelcápákhoz.
A versenyhivatal fogyasztási hitelekért felelős vezetője szerint nem kell félni az adósoknak, mivel jogsértést az uzsorások követtek el. Ezért egy segélyvonalon a bajba jutottak jelentkezését várják, mivel van megoldás a problémájukra. Eddig több mint 11 ezren jelentkeztek, akiknek az összes tartozása meghaladta a 30 millió fontot. Az eljárások során eddig egymillió font készpénzt foglaltak le, az uzsorások közül pedig sokan rács mögé kerültek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


