Nem elég megbízhatónak lenni, annak is kell látszani - a szállóigét a pénzügyi ágazat aktuális problémáira igazítva is érvényes képet kapunk: a BellResearch friss kutatása szerint a válság időszakában a bankok, biztosítók, pénztárak és tanácsadók olyan bizalomvesztést szenvedtek el, amit önmagában nem ellensúlyozhat az, ha tisztességes piaci gyakorlatot követnek - a megbízhatóságnak egyértelműen látszania is kell az ügyfelek irányában. Május 5-én kerül megrendezésre a Portfolio.hu Jelzáloghitelezés és Lakásfinanszírozás Magyarországon 2010. c. konferenciája, melyen Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője is előadást tart.
A pénzügyi szektor Magyarországon a piacgazdaság felé tett első lépések óta hosszú éveken keresztül küzdött azért, hogy megszerezze a lakosság bizalmát. Ez egészen addig a pillanatig töretlennek tűnt, amíg a válság fekete bárányaként aposztrofált pénzintézetek - sokszor nem alaptalanul - rászolgáltak a bizalomvesztésre. A pénzügyi szereplők előtt most tehát hatalmas feladat áll: a lerombolt reputáció visszaszerzése.
Legújabb felmérésében a BellResearch kutató- és tanácsadócég a 18-64 éves, bankkapcsolattal rendelkező és internethasználó lakosság körében azt vizsgálta, valóban bekövetkezett-e a bizalomvesztés, sikerült-e már megállítani ezt a folyamatot, és melyek azok a kitörési pontok, amelyek segítségével újra magára találhat a szektor.
A kutatás eredményei szerint a vizsgált célcsoportban tízből hét embernek változott a véleménye a pénzügyi szereplőkkel kapcsolatban, és ez a változás bizony nem pozitív irányú. A bizalomvesztés jellemzően nem egyes konkrét cégeket, szervezeteket sújt, hanem az ágazatot összességében - mutatott rá Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője. Azok, akik másként ítélik meg a pénzügyi szférát, mint a válság előtt, többségében a bankokat vonják felelősségre: közel 80%-ban említették meg a velük szembeni bizalomvesztést, de majdnem minden második embernek a hitelközvetítőkben, illetve a magánnyugdíj-pénztárakban is megingott a bizalma. A biztosítókról 44% nyilatkozott kedvezőtlenül, és három válaszadóból egy az önkéntes nyugdíjpénztárakra sem tekint úgy, mint korábban. A válságban érintettebb csoportok bizalma nagyobb mértékben sérült, és csak hosszabb idő alatt, több erőfeszítéssel nyerhető vissza - tette hozzá Harsányi Gábor.
A legfőbb kérdés tehát: mit kell tennie a piaci szereplőknek ahhoz, hogy újra megbízhatónak tekintsék őket az ügyfeleik? Legtöbben (a válaszadók 46%-a) az összefogást, és az ezen együttműködés keretében kidolgozott biztosítékrendszert hozták példaként. Minden harmadik válaszadó szerint megbízhatónak, hitelesnek kell látszani, vagyis bizalmat és nyugalmat kell sugározniuk magukról a pénzintézeteknek. Közel ugyanennyien vélik úgy, hogy a hiteleket különféle biztosításokkal együtt szabad csak kihelyezni, amelyek gondoskodnak az adósról például munkanélküliség vagy egészségkárosodás esetén.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bizalom tehát nem állt még helyre: a kutatásban résztvevők több mint fele (56%) nyilatkozott ezt igazolva, és csupán 2% volt azok aránya, akik azt mondták, teljesen visszaállt az eredeti bizalmuk a pénzintézetekkel kapcsolatban. A "megengedőbbek" (39%) szemében azonban már részben visszatért a korábbi bizalmi státusz, és ez a tény feltétlenül reménykeltő lehet.
Május 5-én kerül megrendezésre a Portfolio.hu Jelzáloghitelezés és Lakásfinanszírozás Magyarországon 2010. c. konferenciája, melyen Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője is előadást tart.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.