A 2008 vége felé már csökkenést mutató tartós fogyasztási cikk piac visszaesése 2009-ben is folytatódott, március-áprilisban pedig már a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet nagymértékű zuhanásáról beszélhetünk az előző évekhez képest. Amíg az elektronikai piac forgalma a tavalyi évhez képest 23,5 százalékos visszaesést könyvelhetett el, addig a fehéráru szegmens ennél jelentősen jobban teljesített.
A világválság kirobbanása utáni teljes első év immáron véget ért. A fogyasztók a kirobbanást követő első pár hónapban még nem érezték meg ennek hatásait. A 2008 vége felé már csökkenést mutató tartós fogyasztási cikk piacon a kereslet drasztikusan nem esett vissza egészen 2009 márciusáig. A GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területének mérései szerint 2009. március-április volt az az időszak, amikor a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet nagymértékben zuhant az előző évekhez képest.
Az elektronikai piac forgalma, ahova a GfK Hungária által mért öt fő szektort soroljuk (szórakoztató elektronika, fotó, háztartási kis- és nagygépek, IT és nyomtatás) 2008-hoz képest 23,5 százalékos visszaesést könyvelhetett el tavaly.
Elektronikai piac összesen | -23,5 |
Fotó | -29,9 |
Szórakoztató elektronika | -26,8 |
Háztartási kisgépek | -11,0 |
Háztartási Nagygépek | -17,4 |
IT/Nyomtatás | -25,9 |
A különböző szektorok azonban nem egyforma mértékben esett vissza. Leginkább a fotó, majd a barnaáru és az IT forgalom csökkent. Annak ellenére, hogy ezekben a szegmensekben találhatóak a leginnovatívabb, legtrendibb termékek - mint például az LCD és LED tv-k, digitális beltéri egységek, notebookok, netbookok, digitális- fényképezők és fotókeretek -2009-ben ezen szektorok forgalma esett vissza legnagyobb mértékben (több, mint 20 százalékkal), a fehéráruk csoportja pedig relatíve kisebb csökkenést szenvedett el.
A háztartási kisgépek alkotta szektor érezte meg legkevésbé a válság hatásait. Itt darabszámban nagyobb volt a visszaesés (-13%), az átlagárak pedig kis mértékben növekedtek. Ennek okai az áfa emelésben, a no-name márkák enyhe csökkenésében, és az egyes termékcsoportok, mint például a konyhagépek, a kávéfőzők, és a vízforralók megerősödésében keresendők.
A múlt évben a "personal care" azaz személyi termékek (hajápolás, borotvák, elektromos fogkefe) piaca erőteljesen csökkent. A háztartási nagygépek piacán megnőtt a beépíthető készülékek súlya, mivel ez a piac csupán 6 százalékkal esett vissza, míg a szabadonálló piac 20 százalékos csökkenést szenvedett el. Eladott darabszám tekintetében viszont a nagygépek területén is 20 százalék feletti volt a visszaesés. Legnagyobb piaci súlya még mindig a mosó- és hűtőgépeknek van, amelyek e szektornak valamivel több mint felét teszik ki, hiszen ez a két termék szinte mindegyik háztartásban megtalálható.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar háztartási nagygépek piacán is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az energiatakarékosabb modellek a kiskereskedelemben. A hűtőszekrények, a hűtőládák és a mosógépek árucsoportjánál egyaránt nagymértékű fejlődés figyelhető meg az energiatakarékos modellek előtérbe kerülésével.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


