A jegybank először szervez árverést, így hasznosítva az új fémpénz próbavereteit. Az árverés bevételét az MNB jótékonysági célra fordítja, a befolyó összeg kedvezményezettjei a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány és a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége.
A Magyar Nemzeti Bank először szervez jótékony célú aukciót, mégpedig az új kétszázas érme kibocsátása alkalmából. Az árverésre kerülő 20 db sorszámozott szett a 200 forintos címletű érme egy arany, egy ezüst és egy normál kivitelű próbaveretét tartalmazza, a kikiáltási ár 200 000 forint. Az árverés vezetője Winkler Nóra lesz.
Az árverés bevételének kedvezményezettjeit az MNB-s dolgozók szavazták meg, az 1 és 2 forintosok bevonása idején szervezett jegybanki gyűjtési akcióhoz hasonlóan.
A két legnagyobb számú szavazatot kapott szervezet a befolyó összeg 50-50%-át kapja majd a június 17-ei aukciót követően.
A kétszázas forgalmi érmét a jegybank 2009. június 15-én bocsátja ki, és ehhez kapcsolódóan a kétszáz forintos bankjegy 2009. november 16-ai határnappal kerül bevonásra. A papírpénzről érmére váltás hátterében elsősorban a nemzetgazdasági megtakarítás és az a hosszú távú jegybanki cél áll, hogy az MNB megkönnyítse a lakosság majdani átállását az euróra.
A június 15-én forgalomba kerülő 200 forintos ún. bimetál érme, azaz két eltérő fémötvözetből készült: az érme külső, sárga színű része réz (75%), nikkel (4%) és cink (21%) ötvözet, a belső, ezüstszínű rész pedig réz (75%) és nikkel (25%) ötvözet. Az érme a lakosság által megszavazott Lánchidat ábrázolja. A forint történetében először fordul elő, hogy egy pénzen szereplő motívumot azok választották ki, akik nap mint nap kézbe veszik majd.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


