Pénzcentrum • 2009. február 12. 09:00
Kemény év vár a hazai autófinanszírozási piacra. Nem csak a várható új autó eladások drasztikusan alacsony száma miatt, de az egyes devizanemekben jelentősen csökkenő finanszírozási volumen, és a PSZÁF szigorúbb előírásai kedvezőtlenül érintik a piacot.
Idén, óvatos becslések szerint is 20-25 százalékkal visszaesik az újautó-értékesítés, ami persze a finanszírozói oldalt is kellemetlenül érinti. Mészáros György, az Erste Leasing elnök-vezérigazgatója szerint a refinanszírozási források megugró költségei, és a növekvő kockázatok beárazása miatt még a THM-ek is emelkedhetnek.
Hasonlóan vélekedik Pintye János, az MKB-Euroleasing marketingosztályának vezetője, valamint Révész Tamás a Budapest Autófinanszírozási Zrt. vezérigazgatója is, aki szerint az autókereskedők likviditási nehézségeivel is szembe kell nézni.
Ezen felül a romló forintárfolyam, a PSZÁF új szabályozása (nullaszázalékos önerő és a 96 hónapnál hosszabb futamidő megszűntetése) sem hagyja érintetlenül a piacot.
A Raiffeisen Lízing szerint a nulla, illetve 10 százalékos önerő igen kedvelt konstrukciók voltak, főleg a kis- és középkategóriában, idén azonban a 20 százalékos kezdőrész és a 96 hónapos futamidő lehet a favorit.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Néhány szakértő felhívta a figyelmet a lehetséges kiskapukra is, mint például a rendkívüli árkedvezmények, a bonyolult, befektetési módozatokkal kombinált konstrukciók nyújtása, melyek mind a szigorítások alól történő kibújást szolgálják.