Az egyre nehezebben elérhető banki hitelek és szűkös saját források miatt a hazai vállalatok számára megnőtt az uniós alapokból származó források jelentősége a finanszírozásban. Az uniós pénzek hatékony felhasználása ugyanakkor nagyban függ attól, hogy a pályázati kiírások mennyire képesek megfelelni az új gazdasági környezetből fakadó kihívásoknak - írta a Napi Gazdaság.
Márkus Csaba, a Deloitte Zrt. EU-tanácsadási üzletágának igazgatója szerint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség új, gazdaságfejlesztési és innovációs pályázati kiírásai több területen is kedvező elmozdulást jelentenek: a kiírások a korábbinál bővebb pályázói kör számára nyújthatnak megoldást beruházásaik és egyéb projektjeik finanszírozására.
Márkus Csaba a megoldandó kérdések között elsőként említette, hogy célszerű lenne, ha a társfinanszírozott pályázatokon elnyert támogatásokat - a támogatási intenzitások betartása mellett - a jövőben más állami támogatásokkal is kombinálni lehetne. Utólagosan megfontolandó a 2004-2006 közötti pályázatok árbevétel-vállalásainak újragondolása. A Deloitte szakértője arra hívta fel a figyelmet, hogy a hátrányos helyzetű kistérségek projektjeire biztosított támogatások esetében a mostani válság nyomán nem célszerű a pályázók körét az exportorientált cégekre és beszállítókra korlátozni, mivel az exportpiacok beszűkülése, illetve esetleges összeomlása miatt a pályázótól megvonják annak a lehetőségét, hogy a belső piacra átstrukturálhassák a projektjüket.
Kedvező folyamatokat indíthatna el, ha a pályázó vállalatok a jövőben divízió- vagy üzletág szintű vállalásokat is tehetnének. Márkus Csaba szerint még mindig sok a szükségtelen korlátozó tényező, olyan kizárások vannak, amelyeket hiába szüntet meg az adott cég, továbbra sem pályázhat. A szakember példaként a "tartós környezetkárosodás" kizárást említette.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


