A kis autók nagyságrendekkel jobbak az ütközési tesztekben, mint korábban voltak, de így is lemaradásban vannak a nagyobb társak mögött, különösen, ami az oldalirányú ütközések elleni védelmet illeti.
Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által készített felmérésében részt vett mind a kilenc kisautó megkapta a legmagasabb osztályzatot a frontális ütközések tesztjén, oldalról azonban csak ketten teljesítettek maximálisan. Persze az Egyesült Államokban kicsit másképp kategorizálják a gépjárműveket - az ottani kisautók többségét nálunk középkategóriásnak minősítenék.
Az oldalirányú teszteken legjobban a Suzuki SX4 és a Toyota Matrix-Pontiac Vibe kettős (ez utóbbi kettő lényegében egy és ugyanaz az autó) szerepelt. A felmérésben részt vett még a Chevrolet HHR, a Chrysler PT Cruiser, a Ford Focus, a Hyundai Elantra és a Saturn Astra, valamint az egyetlen valóban kis autó, a Mini Cooper. A hátulról történő ütközéseknél egyedül a Ford Focuson nem találtak fogást a szigorú bírák. Az összes autó közül a legrosszabbul az egyébként nyolcévesen is rendkívül vonzó Chrysler PT Cruiser szerepelt.
A kisebb kategóriájú autók ütközésvédelme komoly fejlődésen ment keresztül az utóbbi években - elsősorban az erősebb váznak és a gombamód szaporodó légzsákoknak köszönhetően. Az oldalsó ütközések sérüléseinek elhárításával azonban gondban vannak a gyártók, mivel az Egyesült Államokban általában nem egy másik kisautóval kell megküzdenie egy karambol során a védelmi rendszernek, hanem egy SUV vagy egy pick up gallytörő rácsaival, amelyek a kisebb autó utasainak szemszögéből nagyjából épp fejmagasságban helyezkednek el. Az oldalsó függönylufik (bocsánat airbagek) ezért az utóbbi időben már nem feláras extraként, hanem alapfelszerelésként kerülnek be a kategória autóiba.
Az IIHS az idei évben egyébként 21 kisautót vizsgált meg, melyek közül mindössze hat érdemelte ki, hogy a szervezet abszolút biztonságosnak minősítse őket. Érdemes egy pillantást vetni a listára, csak hogy barátkozzunk a kisautó fogalmával a tengerentúlon: tehát minden irányból pajzsként védelmez a Subaru Impreza, a Scion xB Honda Civic, a Mitsubishi Lancer, a Volkswagen Rabbit, valamint a Toyota Corolla és a Honda Fit.

Úgy kellett már ez a pénz a városoknak, mint egy falat kenyér: gigatámogatást kap rengeteg település
Az OTP Bank az előző uniós ciklus kezdete óta közel 400 önkormányzati fejlesztéshez nyújtott kiegészítő forrást.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


