Az Egyesült Államokban rendkívül széles körben elterjedt a hitelkártya-használat, ami többeket adósságcsapdába csal, hiszen az "ingyenpénz" lehetősége sokakat elvakít, így aztán elég csak alkalmanként elcsúszni a törlesztéssel, és máris hatalmas kamatteherrel számolhat a kártyabirtokos. Mi is számot adtunk arról, hogy a bankok milyen praktikákkal próbálnak fiatal egyetemistákat becserkészni, és hogy azok sokszor be is dőlnek a kezdeti alacsony kamatok láttán. Ez elsősorban a pénzügyi kultúra és a tájékozottság hiányának tudható be, éppen ezért már a tinédzsereket is oktatni próbálják az USA-ban, hogy kezelni tudják pénzügyeiket.
Október 16-án, az ABA oktatási alapítvány idén hatodik alkalommal, bankárok bevonásával tart előadásokat a diákok számára, melynek fő témára a hitelek, illetve hitelkártyák lesznek. Idén azonban nem csak erre az egy napra szorítkozik a diákok fejtágítása, ugyanis a szakemberek egész hónapban kurzusokat tartanak majd.
Felmérések szerint az amerikai tinik már 13 évesen saját hitelkártyával rendelkeznek, ugyanakkor csak 14 százalékuk vett részt bármilyen oktatáson pénzügyeket illetően.
Az előadásokat elsősorban helyi gimnáziumokban, illetve felsőoktatási intézményekben tarthatják majd a banki szakemberek, akik vizuális eszközökkel, interaktív feladatokkal, esettanulmányokkal igyekeznek majd betekintést nyújtani a hitelek világába.
Persze lehet, hogy a felnőtteknek sem ártana ilyen oktatáson részt venniük, hiszen közöttük is akadnak olyanok, akik nem készülnek fel még a tervezhető kiadásokra sem, így például iskolakezdés előtt sokan kénytelenek hitelhez folyamodni. Egy brit felmérés szerint a szülők 77 százaléka egyáltalán nem tervezi meg, hogy mennyit kell iskolakezdésig félretennie, de a többség még azt sem tudja, hogy mik azok a tételek, amiket feltétlenül be kell majd szereznie, és mik tartoznak a kisdiák kívánságai közé.
Ugyan ebből a tanulmányból az is kiderül, hogy a fiatalok 69 százaléka a szülőktől tanulja meg, hogyan kell a pénzzel bánni, ami igen nagy felelősséget ró a felnőttek nyakába. Szerencsére azonban nyitottak a diákok a témát illetően, ugyanis 76 százalékuk kifejezetten örülne, ha megtanítanák a pénzügyi alapokra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hazánkban is létezik az MNB kezdeményezésére olyan program, ami a középiskolások pénzügyi és gazdasági ismereteinek fejlesztését célozza. Ez egy kisérleti tantárgy, a Pénzügyi Oktatási Program (POP) oktatását jelenti azon iskolákban, akik pályáznak a részvételre.
A megpályázható támogatások összege bruttó egy millió forint, amelyet belföldi székhelyű iskolák vehetnek igénybe, legalább két pedagógus részvételével, akik 9-12 évfolyamos diákok tanórai, vagy tanórán kívüli oktatását vállalják.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.