Augusztustól felfüggeszti a jelzáloghitelek értékesítését az egyik legnagyobb brit pénzintézet, a Barclays. A meglévő 128 ezerre tehető ügyfélkört nem érinti hátrányosan a bejelentés, de mintegy háromszáz alkalmazott elveszítheti az állását, ha nem sikerül cégen belüli átcsoportosítással munkát találni nekik.
A bank képviselője elmondta, hogy kereslet csökkenése olyan mértékű volt, hogy a hitelintézet a jelzálogtermékek forgalmazásának felfüggesztése mellett döntött. Egy évvel ezelőtt a bíztató hitelpiaci eredmények még fejlesztésekre ösztönözték a bankokat, a hitelválság beköszöntével azonban új időszak vette kezdetét.
A piacon élesedő verseny alakult ki, a szolgáltatókra egyre nagyobb nyomás nehezedett. Csak akciókkal és ingyenes kiegészítő termékekkel tudták az ügyfeleket a bankfiókokba csábítani, de ez előbb-utóbb a jövedelmezőség rovására ment. A többi hitelintézet is csökkentette termékpalettáját és szigorúbb hitelezési feltételeket vezettek be.
Korábban volt olyan jelzáloghitel-termék, amelyhez a lakás értékét meghaladó finanszírozási arány párosult, mára 95 % felett sehol sem hiteleznek. A szigorító intézkedések és a csökkenő kereslet a jelzálogtermékek kivonásához vezetett, a bejelentést követően a bank részvényeinek az árfolyama 17 %-kal csökkent.
A piaci elemzők már korábban jelezték, hogy a bankok óriási kihívással szembesülnek és ez a hiteltermékek megszűnéséhez vezethet. A bank bejelentése őket igazolta, a pénzintézet célja az intézkedés negatív hatásainak csökkentése és a továbbra is elérhető szolgáltatások versenyképességének növelése.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


