140 millió eurót költenek a nők az Európa bajnokság alatt

Pénzcentrum
2008. június 26. 09:06

Fontos szerepet játszanak az UEFA EURO 2008™ Európa-bajnokság gazdasági sikerében a nők, akik legalább 140 millió euróval veszik ki részüket a tornához kapcsolódó fogyasztásból - állítja egy, a MasterCard megbízásából készült tanulmány.

A kereskedők forgalmát mérkőzésenként 4 millió euróval növelik a szebbik nem tagjai, ami tartalmazza az emléktárgyak, az étel-ital, a szállás, a közlekedés valamint a TV készülékekre költött pénzt is. Ez az UEFA EURO 2008™ bajnokság generálta forgalom mintegy 10%-a, a MasterCard becslése szerint összesen 1,4 milliárd euró (350 milliárd forint). Az Eb-n résztvevő hölgyek leginkább futball-mezekre, arcfestésre, szállásra és étkezésre költenek. Azok, akik otthonról követik a mérkőzéseket, fokozottabban keresik a nyomtatott hírújságokat, magazinokat, gyakrabban térnek be szurkolni bárokba vagy kávézókba, így járulva hozzá az Eb anyagi sikeréhez.

Természetesen a nők labdarúgáshoz köthető költése nem egyenlően oszlik meg az országok között. Az Európában tapasztalható társadalmi és kulturális különbségek miatt néhány országban, pl. Németországban vagy Svédországban a nők költése eléri a teljes rajongói forgalom 30%-át, míg a kontinens tradicionálisabb társadalmaiban ez az arány alacsonyabb, mint 10%.

A kutatás kimutatta, hogy azok a nők, akiket megérint a foci, nagyobb eséllyel vásárolnak futball-mezeket, emléktárgyakat, szívesebben vesznek részt fogyasztói promóciókban, mint az ellenkező nemű szurkolók. A MasterCard tanulmánya szerint a futball-vezetők egyre inkább kezdik felfedezni a női rajongókban rejlő lehetőségeket. Ugyanakkor a kártyatársaság kutatása arra is rávilágít, hogy bár a nők Eb-költése jelentős, futballtól független dolgokra (wellness-re, nyaralásra és szórakozásra) továbbra is többet költenek a torna ideje alatt, mint a labdajátékra.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. július 4. 17:13
Egyszerre nyolc ismert tévécsatorna, köztük több MTV-zenei adó, valamint a magyar nézőknek szánt Com...
ChikansPlanet  |  2025. július 4. 12:58
Az elektronikai hulladék világszerte az egyik leggyorsabban növekvő hulladéktípus. 2022-ben 62 milli...
iO Charts  |  2025. július 4. 11:09
Tudnivalók az amerikai tőzsdéről: amerikai tőzsde indexei (S&P, NASDAQ, Dow Jones), nyitás és n...
KonyhaKontrolling  |  2025. július 4. 07:41
Már több mint 3 éve írtam a TBSZ-t ajánló brókerekről, amelyeket érdemes használni. Időközben sajnos...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 4. péntek
Ulrik
27. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?