A devizahitelek kockázatáról, az amerikai jelzálogpiaci és befektetési válságról, az ügyfélszerzési stratégiákról és a saját fejlesztésekről kérdezte Balássy Lászlót, a Citibank vállalati üzletágának vezérigazgatóját a Napi Gazdaság.
Kedvezőtlen hírek kaptak szárnyra a Citibank globális központjából, a bank nehézségekkel nézett szembe az utóbbi időben. A vezetőség 30 milliárd dolláros tőkebevonással orvosolta a problémákat, valamint 16 milliárd dollárosos leírást eszközölt a jelzálog- és a fogyasztási hitelekhez kapcsolódóan. A leírás nem egyezik meg a veszteséggel, mert a leírt összegekből még megtérülésre lehet számítani.
Az Amerikában tapasztalt válság hazánkban a nemzetközi kockázati felár tekintetében érintette, egyébként el kell különíteni a bizalmi és a kockázati válságot. A bizalmi válság abban nyilvánult meg, hogy a bankok egymásnak sem akartak már hitelezni, a kockázati válság pedig abban, hogy még mindig a normál szint felett vannak a kockázati prémium-indexek.
A leírás és a nemzetközi hatások ellenére a Citibank jól teljesített Magyarországon az elmúlt évben, a bank saját tőke arányos nyeresége elérte a 30 %-ot. Az igazgató szerint a devizahitelek visszafizetésének kockázatát mérsékelheti a Magyar Nemzeti Bank inflációs célkitűzése. Kevésbé veszélyesek a devizában felvett hitelek, mint azt sokan gondolják, mert forint árfolyama nem romlik olyan mértékben, hogy az veszélyeztetné a törlesztéseket.
A bank ügyfélköre legjelentősebben a kkv-szektorban bővült, ami elsősorban a stratégia-váltásnak köszönhető, ezzel kissé eltér a leányvállalat az anyacégtől. A bank által kidolgozott statisztikai rendszer segítségével és elemzési módszerekkel sokkal rugalmasabban tudják kezelni az ügyleteket, mint korábban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


