Idén is folytatódni látszik a bankok fióknyitási láza. Várhatóan két év alatt 400 új fiókkal nő a magyarországi értékesítési egységek száma - írja a Világgazdaság.
Lassan, de biztosan felzárkózni látszik Magyarország az unióban jellemző fiókpenetrációs számokhoz. Bár még jelentősen elmaradunk az egymillió főre jutó fiókok számát illetően, a hazai bankok közül akad olyan, amelyik akár meg is duplázhatja 2-3 év alatt értékesítési hálózatának méretét.
A UniCredit Bank például közéjük tartozik, igaz az új egységek közül nem mindegyikében terveznek készpénzforgalmat is bonyolítani.
A CIB Bank hozzávetőleg meglévő fiókjainak harmadával kívánja növelni hálózatát, kétszázra növelve ezzel azok számát. De hasonló mértékű terjeszkedést tervez a K&H Bank is, 100 egységgel növelve a mostani kétszáznál is több fiókot számláló hálózatát.
A közepes és kisbankok is ki kívánják venni részüket a fióknyitási hullámból. A Banco Popolare bár meglehetősen apró szereplője a piacnak, azonban fejlesztési tervei igen ambiciózusak. Néhány év alatt duplájára szeretné növelni jelenlegi 10 fiókos hálózatát.
A Volksbank akár fel is zárkózhat az élvonalba, ha tartja magát azon tervéhez, hogy 2010-ig száz értékesítési egységet tudjon magáénak.
Az igazán nagyok természetesen nem terveznek ilyen arányú növekedést, de ők sem ülhetnek babérjaikon. Az OTP fiókjainak átalakításával, készpénz nélküli fiókpontok nyitásával és értékpapíros hálózatában elérhető szolgáltatásai bővítésével igyekszik megőrizni piacvezető szerepét. A szintén nagynak számító Erste a korábbi évek növekedési mértékénél lassabban ugyan, de szintén tovább növeli hálózatát.

Elképesztő, ami most történik a lakáshitelekkel: ritkán látni ekkora eladósodási kedvet egy év alatt
Februárban némileg csökkent az újonnan kihelyezett lakáshitelek szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


