22 °C Budapest

Speciális igények a hajófinanszírozásban

Pénzcentrum
2008. február 12. 09:24

2007. során a magyar makrogazdasági nehézségek és az egyre szigorodó szabályozás mellett sem változott a hajófinanszírozás iránti igény hazánkban. A Hypo-Alpe-Adria Leasing a kishajók kategóriájában - mely körbe jellemzően a balatoni vitorlások és a kisebb méretű jachtok sorolhatók -, a finanszírozást segítő gyorsított elbírálási folyamatot vezetett be, s a nagyobb hajóknál keresettnek bizonyult a nemzetközi regisztrációs lehetőség is. "Az Adriára kerülő hajók finanszírozása mellett megnövekedett a Balatoni vitorlázás kiszolgálásának súlya is " - emelte ki Vilmányi Judit, a Hypo-Alpe-Adria Leasing eszközfinanszírozási üzletágának igazgatója. Ennek eredményeképpen a Hypo Alpe-Adria Leasing megőrizte piacvezető pozícióját a magyarországi hajófinanszírozásban.

A finanszírozott járművek között a magán-szabadidős célú hajó beszerzések mellett jelen vannak a charter célú hajóvásárlások - akár az Adriára is- , illetve a versenyhajók beszerzése is. Az elmúlt években megvásárolt 34-50 lábas hajók közül várhatóan számos hajó kerül lecserélésre, mely megnöveli a magyarországi dealerek használthajó készletét. A hajók értékesítéséhez kapcsolódó speciális vonás, az előzetes készletfinanszírozási igény, amely nélkül a hajóvásárlók csak a következő szezonra juthatnának hozzá a kiszemelt 'portékához'. Az értékesítőkkel megkötött speciális finanszírozói szerződések révén azonban lehetőség nyílik a hajók azonnali megvásárlására A Csoport szorosan együttműködik a magyar piacon is jelen lévő, nagynevű regionális vitorláshajó-gyárakkal. Az értékesítési kapcsolatok is kibővültek, mely egyrészről szinte a teljes magyarországi dealeri "paletta" lefedését jelenti - új, nemrégen piacon levő magyarországi hajóforgalmazók bevonásával -, másrészről új és használthajó kereskedéssel is foglalkozó közvetlen külföldi kapcsolatok kiaknázásával.

A hajófinanszírozás eszköztárában szereplő operatív lízing jó megoldást jelenthet a bérbevevő számára abban az esetben, ha a rövidebb ideig van szüksége az eszközre, mint annak hasznos élettartama, hiszen így a szerződés lejárta után mentesül a hajó értékesítésének kötöttsége alól, pénze nem marad lekötve egy vagyontárgyban, s a mérlegében sem szerepel. A bérbevevő a havonta fizetett bérleti díj nettó összegét pedig költségként elszámolhatja.

"A kishajó finanszírozás némileg kockázatosabb, ami nagy felkészültséget, speciális kockázatértékelési technikát igényel a finanszírozótól, s támaszkodnia kell a jó dealeri kapcsolatrendszerre. "-emelte ki Vilmányi Judit.

Érdemes e nagy értékű járművek kapcsán a biztosításokról is szót ejteni, hiszen egy-egy káreseménynél, ezen a hajós egész szezonja, vagy a hajó múlhat. Ma már biztosíthatjuk a hazai, vagy nemzetközi vizeken használt hajókat, a természeti katasztrófák, illetve a rongálások okozta károk ellen, ezért érdemes a hajó használójának körültekintően választania. Az így kapott fedezet kiterjed többek között a tűz, villámcsapás, megfeneklés, zátonyra futás, elsüllyedés, összeütközés, felborulás, lopás, rablás, valamint szállítási kockázatokra. Emellett a kishajók biztosítva vannak a téli tárolás, dokkban tartózkodás idejére is, beleértve a szárazföldre emelést és a vízre bocsátást is, s a biztosítás hatálya kiterjed az Európa belvizein, illetve az Adriai-tengeren lévő hajókra is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A balatoni kikötők ma már biztosítják a hajózás fellendüléséhez szükséges infrastruktúrát, számos helyen már nagyobb hajók fogadására is alkalmasak, s az ideális méretű balatoni hajó - melynek mérete 36 láb körüli - minden kikötőben elfér. Bár a hajók számában még mindig jelentős a magyar tenger lemaradása - a Balaton hajóinak száma arányaiban csak mintegy harmada a nagyobb európai tavakon megszokott mennyiségnek- az Európa-szerte egyre népszerűbbé váló balatoni vitorlás sportversenyek résztvevőinek száma az utóbbi években 10 százalékos növekedést mutatott. A legnépszerűbb, Kékszalag versenyen 2007-ben rekordszámú résztvevő (508 hajó) indult, s az idei 40. versenyen újabb rekord dőlhet majd meg.

A hagyományoknak megfelelően a 2008. évi Boatshow kiállításon is megjelenik a Hypo-Alpe-Adria Leasing, melynek sokéves tapasztalata, kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszere, gyorsaságot, hozzáértést és rugalmasságot biztosít az ügyfelek számára. A Hypo-Csoporton belül meglévő szoros együttműködés komplett külföldi finanszírozási konstrukciók kidolgozását, illetve nagyobb értékű - több millió eurós - luxushajók finanszírozását is lehetővé teszi.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. július 29. 15:12
Szeptember1-jétől Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs...
Holdblog  |  2025. július 29. 10:09
Pogátsa Zoltán, a Hatalmas arcok és a Pogi podcast műsorvezetője és Balásy Zsolt, a Hold Beat hedge...
KonyhaKontrolling  |  2025. július 28. 07:45
A napokban Redditen egy apuka segítséget kért, hogy mennyi zsebpénzt adjon az egyetemista gyermekéne...
Kiszámoló  |  2025. július 26. 14:47
A reddites fiúk új  meme részvényt találtak maguknak, a GoPro-t, sikerült is néhány nap alatt 98%-os...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 30. szerda
Judit, Xénia
31. hét
EZT OLVASTAD MÁR?