Időről időre csodálkozva olvassuk, milyen extrém hitelkártyák jelennek meg a fejlettebb országokban. A csúcsgazdagokat és sok esetben szándékosan a sznobokat célzó luxuskártyák fejlődésének egyik legérdekesebb jellemvonása, hogy mára a plasztikoknak a számos "megszokott" státusszimbólumként kínált előny mellett közel kell hozniuk a sokak számára elérhetetlennek tűnő sztárokat a kártyabirtokosokhoz. Hasonló kezdeményezésre hazánkban is van példa a TV2 és az RTL Klub jóvoltából, a nemzetközi vizeken azonban jóval nagyobb tétben játszanak, igaz ott a műfaj is más...
Luxus nyugati módra: ami már bevett szokás...
Nem meglepő, hogy a legnagyobb kártyatársaságok egytől egyig igyekeznek megcélozni az egyre több gazdag ügyfelet, akik számára presztízs hitelkártyákat ajánlanak, melyek számos előnnyel kecsegtetnek a széles tömegek részére elérhető plasztikokkal szemben. A következőkben csakis a csúcskártyákat vesszük górcső alá, a "sima aranykártyákra" nem is vesztegetjük a szót.
Kezdjük a MasterCard World Elite szerény elnevezésű kártyával, melyhez luxus utazásszervezési szolgáltatás és a partnereken keresztül kedvezményes luxuscikk vásárlási lehetőség kapcsolódik. Egy presztízskártya szolgáltatási palettájáról sem hiányozhat ma már a szakértő és hatékony segítség az exkluzív eseményekre való bejutáshoz. A topkategóriás kártyák birtokosai részére tulajdonképpen a kártyatársaság erre szakosodott személyzete készséggel foglal asztalt a legfelkapottabb éttermekben, szerez jegyet a legérdekesebb sport- és kulturális eseményekre és egyéb, az átlagember számára lehetetlennek tűnő küldetéseket hajt végre.
A Bank of America Accolades American Express kártyája esetén szintén az utóbbi, programszervező és jegyfoglaló szolgáltatást emelik ki a reklámanyagok, emellett azonban a kártyabirtokosok a világ számos hotelében megkülönböztetett bánásmódban részesülnek. A banknál 200 000 dollár feletti megtakarítással rendelkező ügyfelek a világ 500 repterén külön luxus-váróban időzhetnek. Ezek mellett a tehetősebbeket célzó komponens, hogy az ügyfelek által gyűjtött jutalompontokat jótékony célra is lehet fordítani és ebben az esetben a bank 2500 dollár értékig megduplázza az ügyfél felajánlását. (A kártya 295 dolláros éves díját a privátbanki ügyfeleknek elengedik.)
A Visa Signature Card sajátossága, hogy nincs költési plafon megszabva, csak a készpénzfelvételt maximalizálják. (Idővel persze a rulírozóként görgethető hitel mértékét limitálják, de az egyszeri tranzakciókra nincs plafon.) Az asztalfoglalás és hasonló szolgáltatások mellett az 1 millió dolláros kapcsolódó utasbiztosítást és az autóbérléshez kapcsolódó automatikus biztosítást érdemes kiemelni, a hoteles, éttermes és egyéb bevett pontgyűjtő rendszer mellett.
A Visának emellett akadnak extrém konstrukciói is, a Super Bowl csomagban ugyanis 6250 dollárért 2 meccsjegy, szállás és exkluzív NFL-party meghívó is van. Az igazi érdekességet azonban az American Express csúcskártyája tartogatja, melynek kondíciói annyira titkosak lennének, hogy elvileg csak a meghívásos alapon verbuválódó kártyabirtokosok lehetnének tisztában vele, ha az elitklub egy tagjának el nem járt volna a szája, és nem lenne a világháló...
A szupertitkos kártya: csak az tudhat róla, akinek van...és persze mi!
Az American Express Black Centurion Card 2500 dolláros éves díjért az előzőekhez képest is tud pluszt nyújtani. A kártyabirtokosok számos légitársaságnál alanyi jogon aranytagságot kapnak, ami rengeteg kedvezménnyel jár, 450 reptéren extra-várót bocsátanak a rendelkezésükre, valamint a világ vezető autókölcsönző cégei is speciális csomagokat ajánlanak számukra.
A kártya partneri hálózatához világszerte 550 hotel kapcsolódik, melyekbe a Centurion utazásszervező szolgáltatásán keresztül foglalva ajándék kontinentális reggeli jár 2 személyre és garantáltan ráér majd késő délután elhagyni a szobát kijelentkezéskor, míg az átlagos vendégeknek délelőtt távozniuk kell.
Egyes hotel-, hajóút- és utazásfoglalásoknál a kártyabirtokos néhány száz dolláros ajándékegyenleget is kap, amit a lefoglalt szolgáltatás igénybevételekor használhat fel. Meglehetősen extrém szolgáltatás, hogy a Centurion-tagok egyben a világ elsőszámú űrturizmusban érdekelt cégénél is taggá válnak, majd pontokat gyűjthetnek egy esetleges Space Adventures utazás finanszírozására.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ingyenesen kapott magazinoknál sokkal érdekesebb, hogy a kártyabirtokosok meghívót kapnak olyan exkluzív eseményekre, mint például híres borászatok szüretei, kóstolói, sportesemények, híres szakácsok bemutatói, popsztárok koncertjei és backstage ismerkedési lehetőségek.
Hasznos szolgáltatás, hogy bármely kártyával megvásárolt árucikk esetén a vásárlástól számított 90 napon belül az áru elvesztése, ellopása és balesetből vagy vandalizmusból eredő károsodása esetén esetenként 10 000 dollárig és évente legfeljebb 50 000 dollárig kártalanítják a kártyabirtokost. Amennyiben az árucikkel kapcsolatban minőségi kifogás merül fel, ám ezt a kereskedő nem fogadja el, az Amex termékenként 300 dollárig és évente 1000 dollárig kártalanít.
Hazai sztárok, hazai árakon, nem csak csúcsgazdagoknak!
A magyar piacon lévő prémium kártyákat számtalanszor bemutattuk már Olvasóinknak, így jelen összeállításunkban inkább arra térünk ki, hogy idehaza is egyre inkább eladássegítő tényező lett a sztárok közelebb hozása a leendő kártyabirtokosokhoz.
A koncepciót Magyarországon a TV2 indította el, amikor megjelent az OTP Bankkal közösen kínált hitelkártyával, melynek fő eladási érve, hogy az ügyfeleknek lehetőségük nyílhat találkozni a csatorna sztárjaival. Valamivel később, ennél komplexebb termékkel lépett a piacra az RTL Klub és a K&H Bank, mely betéti- és hitelplasztikok a stúdiólátogatás mellett egy kiterjedt partneri ernyőt is kínálnak, mely körben a kártyabirtokosok kedvezményes ajánlatok közül szemezgethetnek.
E két televíziós társmárkás kártya természetesen korántsem a tehetős réteget célozza meg elsősorban, hazánkban sokkal inkább a szélesebb rétegre lőnek az új termékekkel. Persze képzeljünk csak el egy, a vagyonosabb kör számára címzett olyan üzenetet, mely szerint exkluzívan megismerkedhetnek Győzikével egy fellépés után. Valahogy nálunk a megfelelő "sztárok" is hiányoznak egy presztízskártyával való összekapcsoláshoz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.