Az elmúlt negyedévben 25 százalékkal nőtt a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóival szemben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkezett panaszok száma, az idei év első három hónapjában összesen 1463 db írásos fogyasztói bejelentés érkezett.
A Felügyelethez beérkezett bejelentések közel fele a pénz- és tőkepiaci szektor szereplőit érinti, szinte minden hatodik panasz a biztosítási szektor szereplőinek szól, és jelentős mennyiségű kifogás érkezik még a pénztárak, itt pedig főként az egészségügyi pénztárak tevékenységével kapcsolatban.
A panaszok középpontjában továbbra is a bankok állnak, amelyek növelték részarányukat a fogyasztók által kifogásolt tevékenységet végző pénzügyi intézmények között. A bankok tevékenységével kapcsolatos panaszok száma 2007. első negyedévében közel 40 százalékkal növekedett.
A legtöbb panasz az általános hitelezési tevékenységgel, a lakáshitelezéssel és a folyószámla-vezetéssel kapcsolatban érkezik, de a rangsor ezután következői helyein is a bankok által nyújtott szolgáltatások állnak. A hitelezéssel kapcsolatos bejelentések az összes panasz 62 százalékát teszik ki.
A fogyasztók szerint a leggyakrabban az elszámolás és a megbízás teljesítése, a szolgáltatás minősége és a tájékoztatás terén hibáznak a pénzügyi szektor szolgáltatói. A biztosítók esetében pedig az ügyviteli renddel kapcsolatban akad legsűrűbben probléma.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.