Elkeserítő eredményt hozott a Magyar Nemzeti Bank megbízásából a 14-30 éves magyar fiatalok körében készített közvélemény-kutatás, mely rávilágít arra, hogy a vizsgált csoport meglehetősen hiányos ismeretekkel rendelkezik a pénzügyi termékekről, szolgáltatásokról, melynek egyik oka az érdeklődés hiánya.
A legtöbben ugyan felhasználói szinten igénybe veszik a szükséges banki szolgáltatásokat, az átutalást és a bankkártyát, nem jellemző azonban, hogy a szolgáltató, illetve a termék kiválasztása előtt tájékozódnának.
A 14-17 évesek nem tudják, mi a különbség a jegybank és a kereskedelmi bankok között. A fiatalok 10%-a rendelkezik folyószámlával, míg a 18-30 évesek körében ez az arány kétharmados.
A fiatalabbak passzívnak bizonyulnak a bankválasztáskor, elsősorban mások tanácsára hallgatnak, míg az időseknél a szolgáltatás minősége inkább játszik szerepet.
Ugyan mindkét vizsgált korcsoport többsége tudja, hogy a bankkártyával történő készpénzfelvétel pénzbe kerül, azzal azonban már kevesebben vannak tisztában, hogy a kártyával történő fizetés díjmentes.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A többség úgy véli, hogy a hitelek ma már szükségszerűek, a devizanem, árfolyamkockázat és THM fogalmakat azonban alig ismerték a megkérdezettek, így nem meglepő, hogy a többség képtelen kockázati szempontból megkülönböztetni a termékeket.
A vizsgált pénzügyi szolgáltatások közül a nyugdíjpénztárak voltak a legkevésbé ismertek mindkét korcsoportban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


