A nagyvállalati ügyfélkör számára ma is hozzáférhető a jenalapú devizahitel, a szegmens reprezentánsai azonban a bankok tapasztalatai szerint döntően abban a devizanemben szeretnek eladósodni, melyben bevételeik keletkeznek, ennek megfelelően az euróhitelek a legkelendőbbek.
A jenhitel az alacsony kamatszint miatt rendkívül olcsó forrásnak számít, ez a deviza azonban hektikus árfolyammozgásokra képes, így egyelőre senki nem kínálja lakossági vagy kkv ügyfeleknek.
A K&H és a HVB illetékesének elmondása szerint a kölcsön árazása nem a devizanemtől, hanem az ügyfélkockázattól függ, tehát a bank alapmarzsa ugyanakkora a jen esetében is, mint az euróhitelnél. Az persze előfordulhat, hogy az árfolyamváltozás miatt a hitelkeret fedezettsége szignifikánsan csökken és pótfedezetet kell biztosítani.
Az MKB-nál a jenhitel esetében keményebb az árazás, ám a többletköltségek megtérülnek a kamatszintek közti különbség miatt.
A jövőben érdekes lehet, hogy kis- és középvállalati szegmensben nagymértékben mutatkoznak meg a lakossági ügyfelek bankolási szokásai, azaz itt a kamatszint a leginkább meghatározó, így nem kizárt, hogy a jövőben az ő részükre is nyújtanak a bankok jenhitelt. Innen már csak egy lépés a lakossági ügyfelek kiszolgálása, akik többsége jelenleg a jóval kevésbé hektikus devizában történő eladósodás következményeit sem érti meg teljesen.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


