A biztosítók ügyfélszolgálatai gőzerővel dolgoznak az ünnepi viharkárok felmérésén és rendezésén. Az Allianz és az Aegon biztosító segítségével "pillanatfelvételt" készítünk a jelenlegi helyzetről.
Az AEGON biztosító ügyfélszolgálata hétfő reggel óta folyamatosan fogadja a kárbejelentéseket, amelyek száma egy nap alatt több mint duplájára emelkedett. A mai naptól kárszakértőket csoportosítottak át az érintett területekre.
Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.-hez, a piacvezető lakásbiztosítóhoz kedd délelőtt 11 óráig 800 db bejelentés érkezett országosan, ennek mintegy 60 százaléka Budapestről. A becsült kár értéke mára már elérte a 100 millió Ft-ot. A biztosító nem változtatott kárprognózisán, változatlanul körülbelül félmilliárd forintos kárösszeggel kalkulál. A társaság lehetőséget biztosít kárszemle nélküli, telefonos kárrendezésre is. A bejelentett károk 20 százalékát az AEGON Magyarország telefonon már rendezte.
A lakásbiztosításoknál épület beázások, a vihar által elsodort cserepek, kitört ablakok, elöntött pincék valamint a kidőlt fák által okozott épület rongálási károk és a villámcsapás okozta elektromos meghibásodások a jellemzőek. Nagy számban érkeznek kárbejelentések megrongálódott gépkocsikról is. Ezek rendezése casco biztosítás alapján történik.
Az augusztus 20-ai tűzijáték alatt tomboló vihart követően kedd reggelig az Allianz Hungária Biztosítóhoz már több mint 450 lakossági kárbejelentés érkezett az ország minden részéről. A károk becsült értéke több mint 35 millió forint. Csupán fél nap alatt - azaz a tegnap déli adatokhoz képest - mind a lakossági ügyfelek által bejelentett károk száma, mind ezek becsült értéke a 2 és félszeresre nőtt! Mindezek mellett a társaság ipari, nagyvállalati partnerei sem úszták meg károk nélkül a vasárnapi vihart. Jellemzően ezen a szakterületen a kárbejelentések száma nagyságrendekkel kisebb szokott lenni, mint a lakossági károké, a keletkezett károk értéke azonban ezeknek többszöröse. A jelenlegi ismert adatok szerint e szegmens kárai máris 100 millió forintra tehetők.
Az Allianz Hungáriához a vihar utáni első napon érkezett és összesített bejelentések alapján jól látszik, hogy a legnagyobb csapást Budapest és Pest megye szenvedte el, a lakások és lakóépületek kárainak háromnegyede ebben a régióban keletkezett. Ugyanakkor gépjárműkárokat is elsősorban innen jelentettek a casco biztosítással rendelkező ügyfelek. A leggyakoribb kártípus változatlanul a viharos szélhez kapcsolódik, a bejelentett lakás- és épületkárok 70 százaléka a rendkívüli erejű szél miatt kidőlt fák által a tetőszerkezetekben okozott sérülésekről, a szél által megtépázott cserepes tetőzetről, ablaktörésekről szólnak.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A károk felmérése a társaságnál folyamatos, a kárszakértők az ügyfeleknek is megfelelő, előre egyeztet időpontban szemlézik a károkat. Szerencsére nem mindenhol van erre szükség, mert a kisebb mértékű lakáskárok esetében jól működik a telefonos kárrendezés, amivel kiváltható a helyszíni szakértői szemle. Így a kárrendezés is gyorsabb, hiszen a kárbejelentést, majd a kárszakértői telefonos egyeztetést követően, akár egy nap alatt folyósítható a kártérítés.
A gyors helyreállítás érdekében az Allianz Hungária természetesen a komolyabb károk felmérését követően is azonnal intézkedik a kifizetésekről.
Az Allianz Hungária ügyfelei kárbejelentéseit minden lehetséges módon fogadja: telefonos ügyfélszolgálatán a (helyi tarifával hívható) 06-40-421-421-es kék számon, a www.allianz.hu honlapon vagy személyesen az Allianz Hungária legközelebbi fiókjában. Casco biztosítással rendelkező ügyfelei pedig a társaság országszerte több mint 800 szerződött javítópartnerénél is jelenthetik az autóikban keletkezett viharkárokat.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


