Az idén megkezdődik a helyközi személyszállítás reformja, ennek első lépéseként 28 vasúti mellékvonalat ítéltek azonnali bezárásra, helyüket a Volán autóbuszai veszik át. Az átszervezések a nyugat-dunántúli illetve a dél-alföldi régióban kezdődnek és a teljes program 2007 végére fejeződik be. Ennek eredményképp számos település életében eldől az idén, hogy a vonatok vagy a buszjáratok maradnak-e.
A jegyárak legközelebb januárban változnak, mert a kormány nem akarja felvállalni a személyszállítás reformjával egyidejűleg az utazási kedvezmény rendszerének átalakítását is. - írja a Népszabadság.
A reform a várakozások szerint 40-50 milliárd forinttal olcsóbb, az ígéretek szerint színvonalasabb közlekedési szolgáltatást eredményez majd. A kormány nemcsak a menetrendeket szeretné összehangolni, egységes jegyrendszer kialakítását is tervezi.
Kóka János elmondta: két hónapon belül megkezdődhet az elekronikus jegyrendszer kiépítésének előkészítése. A gyors és minőségi szolgáltatásért különdíjat lehet majd felszámolni, míg ha a szolgáltatás minősége elmarad a várttól a kifizetett jegy ára visszaigényelhető lesz.
2008-ban már a tényleges utasszám alapján kapják a költségvetési térítést a szolgáltatók. Ez oly módon lesz lehetséges, hogy az ingyenes utazásra is jegyet kell majd váltani. A legfontosabb szempont a bevétel maximalizálás lesz.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


