A Lidl új rendszert tesztel litván üzleteiben, amely lehetővé teszi az alkoholtartalmú termékek vásárlásánál szükséges életkor-ellenőrzés távoli elvégzését.

Megkezdődött a Balaton-felvidéki Szent György-hegy és térsége komplex ökoturisztikai fejlesztése 398,4 millió forint vissza nem térítendő uniós és hazai forrásból - közölte a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság.
A projektet a Széchenyi Terv Plusz program TOP plusz pályázatának keretében valósítja Hegymagas, Kisapáti, Raposka és Tapolca önkormányzatainak közös konzorciuma a nemzeti park gesztorsága mellett 2027 október végéig.
A fejlesztés célja, hogy az országos jelentőségű védett természeti területen, a hatalmas bazaltoszlopairól híres Szent György-hegyen, valamint a hegy lábánál fekvő településeken olyan hiánypótló ökoturisztikai fejlesztés valósuljon meg, amely a térségi szempontokat is figyelembe veszi - közölték.
A beruházás-elemek egyik fő csoportja a nemzeti park vagyonkezelésében lévő Szent György-hegyre vezető túraútvonal és lépcső megújítása, a hegy tetején található panoráma pont fejlesztése. A konzorcium-partner településeken a Szent György legendát megelevenítő, motorikus készségeket is fejlesztő játékelemeket, családbarát és kerékpáros pihenőhelyeket és gyalogos megállóhelyeket alakítanak ki - írták.
A közlemény kitér arra is, hogy a projektben érintett terület egy ökológiai hálózat magterülete, olyan ökológiai folyosó, amely része a Tapolcai-medence tájegységnek, és ahol évtizedek óta nem történt érdemi ökoturisztikai fejlesztés. Az egész éves attrakciónak számító fejlesztések segítik majd a helyi gazdaság élénkülését, valamint ellensúlyozzák a balatoni szezonalitás negatív hatásait - fogalmaz a közlemény.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


