December 24-én életbe lép egy látszólag jelentéktelen jogszabályi változás, amely alapjaiban alakíthatja át a magyar termőföldpiac szabályozását.
Minden országnak megvan a saját maga szeszesitala, gyümölcspárlatot bárhol előállíthatnak, pálinkát azonban csak Magyarországon és magyar gyümölcsből lehet készíteni - jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a 2023. évi Nemzeti Pálinkakiválóság Program díjátadó Gáláján, Budapesten.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy az Agrárminisztérium 2014-ben hirdette meg először a Nemzeti Pálinkakiválóság Programot, amelynek célja megismertetni hazánk minőségi pálinkáit a belföldi és külföldi közönséggel. A fogyasztói trendeket követve idén kibővült a Program a Gin és Szeszes Ital Mustrával, így a pálinkák és törkölypálinkák mellett ginekkel, párlatokkal és likőrökkel is lehetett nevezni.
TOP pálinkakiválóságok
A tárca 2019-ben hozta létre az Agrárminisztérium pálinkája címet, melyet idén is az üzleti kategóriában nevezett TOP Pálinkakiválóságok közül választottak ki. A 2023. évi Nemzeti Pálinkakiválóság Programban 21 gyártó 117 tétele mérettette meg magát. 96 pálinka, 9 gin, 6 likőr és 6 egyéb párlat volt az nevezett italok összetétele. A képzett pálinkaminősítőkből álló szakmai bizottság választotta ki idén is a díjazottakat. A nevezett tételek közül 48 pálinka kapott Pálinkakiválóság, és 16 TOP Pálinkakiválóság minősítést. A ginek, párlatok és likőrök közül 11 tétel arany, 6 pedig ezüst minősítést ért el.
Az idei, 10 éves jubileumi évtől az Agrárminisztérium pálinkája mellett megválasztásra kerül a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal pálinkája, illetve díjazzuk a Legeredményesebb főzdét is.
Ezek voltak a nyertes pálinkák
A legeredményesebb pálinkafőzde idei díját az Árpád Pálinkaház kapta 4 TOP pálinkakiválóság és 4 pálinkakiválóság minősítést elérve. A Program története során az első Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal pálinkája címet a Lunczer Pálinkaház Prémium Kajszibarack Pálinkája nyerte el. Ebben az évben a TOP pálinkakiválóságnak minősített pálinkák közül az Agrárminisztérium pálinkája díjat az 1 Csepp Pálinkaház Sárgabarack Aurum pálinkája kapta.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








