Ópusztaszeren szombaton kiderülhet, milyen termésre számíthatnak majd ősszel a szőlősgazdák.
Sokan vannak, akik idén nagy fába vágják a fejszéjüket és fürdőszobafelújításba kezdenek. Amellett, hogy sokszor várólistára kerülünk a szakik naptárában, azzal is szembe kell néznünk, hogy az árak egyre inkább az egekbe szöktek az elmúlt hónapokban, így talán a nulladik lépés a tervezés, matekozás, hogy történjen a kivitelezés. Ennek mentén most cikkünkben annak jártunk utána, mi történt az ágazatban, mire számíthatunk idén, várhatók-e akciók, vagy sem.
Praktikus okokból költ az otthonára a magyarok többsége: 71 százalék például akkor cseréli le a bútorait, ha a régi tönkre ment, 31 százalék pedig, ha költözik - derült ki a JYSK üzletlánc kutatásából. A felmérés szerint a magyarok 70 százalékának az otthona jelenti azt a helyet, ahol a leginkább ki tud kapcsolódni, és 10-ből 8-an fontosnak érzik, hogy a lakhelyük otthonos és kényelmes legyen. A 18-65 magyarok közel fele, 49 százaléka vágott bele valamilyen felújításba az elmúlt három évben. A legtöbben (53 százalék) a konyhát, étkezőt újították fel, a nappalit a megkérdezettek 42 százalék tökéletesítette,
39 százalékuk pedig a fürdőszobában végzett felújítási munkálatokat.
Mi vár arra, aki most újítaná fel a fürdőszobáját?
Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyag árak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani
- mondta el Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője, a cég évindító konferenciáján.
Persze további problémák is adódtak az ágazatban. A 30 építőanyag kereskedés körében végzett személyes próbavásárlások eredményeinek elemzéséből kiderült, hogy egyre romlik a vevők kiszolgálásának a minősége.
A kereskedések átlagosan 45 százalékos eredményt értek el tavaly, 3 százalékponttal rosszabbat 2021-hez képest, 2020-hoz viszonyítva pedig 11 százalékponttal kevesebbet. Markovich Béla szerint ez elszomorító, még akkor is, ha köztudott, hogy sokszor nem győzték kiszolgálni a vevőket. Vannak persze pozitív példák is, kiválóra értékelt kereskedések, azonban az átlag elszomorító. A szakember szerint a mai helyzetben, amikor visszaesett a kereslet, már ez nem elég, stratégiát kell váltani és aktívan kell értékesíteni. Azok a kereskedések lesznek sikeresek, akik ezt a leggyorsabban és a legjobban valósítják meg.
Ehhez számos kihívással kell szembenézni, de sajnos már voltak hasonló helyzetben a kereskedők a korábbi válságok során. Meg kell erősíteni a helyzetüket a piacunkon, pótolni kell a kieső projekteket, a forgalmat, a hatékonyságot. Ehhez javítani kell a szolgáltatásokat, meg kell tartani a biztos vevőket és növelni a potenciális partnerek számát
- tette hozzá Markovich Béla.
Elcsíphetünk idén még jó akciókat?
Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke a HelloVidéknek elmondta, 2023. első három hónapjában átlagosan 10%-kos áremelkedést tapasztalunk az építési termékek piacán. Ez igaz a fürdőszoba és szaniter termékekre is.
Véleményem szerint ezt a piac összességében nem fogja lefogadni, jelentős fizetőképes kereslet csökkenésére számítok. Május hónaptól „havi árengedményes akciókra” számítunk
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta az elnök.
Hogy mire számíthatunk még idén? Koji László szerint a kereslet-kínálat 2023.év második felében várható alakulása egyenlőre nehezen prognosztizálható. Mivel ezen termékek jelentős része importból jön, a forint/euró árfolyam alakulása is jelentősen befolyásolhatja az árakat.
Nem csak felújítási munkára, gépekre is költenek a magyarok
Az Euronics szakembereri szerint típustól és márkától függően 5-20% közötti áremelkedés volt jellemző a fürdőszobai gépek termékkategóriájában, de ezek az árváltozások 2022 év végéig már lezajlottak. Ennek mentén kíváncsiak voltunk arra, mennyit költenek jellemzően ilyen gépekre a magyarok. Ahogy az áruház szakértői kifejtették,
az elmúlt 6 hónapban a vásárlóink átlagosan 160 000 Ft-ot költöttek mosógépre, és 200 000 Ft-ot szárítógépre a magyar vásárlók.
A nagyháztartási gépek kategóriájában a megszokott módon folyamatosan erős a kereslet, a fürdőszobát a mosógépek és szárítógépek érintik leginkább – kiugrást nem látnak ezen a területen, de érdekesség, hogy online is egyre szívesebben megrendelik ezeket a termékeket a vásárlóink.
És mi a helyzet a pénzügyekkel. Az is érdekelt minket, hogy mi a jellemzőbb az ilyen termékeknél: Inkább teljes összegben fizetnek a vásárlók vagy népszerűek az áruhitelek? Az áruház szakemberei elmondták, a korábbi évekhez hasonlóan jelenleg is nagyon népszerűek az áruhitelek, hiszen egy nem várt kiadás esetén (például, ha elromlik a mosógép) azonnali megoldást tud jelenteni a családoknak.
Jó hír lehet annak, aki most cserélne mosó- vagy szárítógépet, hogy a szakemberek szerint további áremelkedés idén már nem várható, azonban a vásárlással várni sem feltétlenül érdemes, hiszen árcsökkenésre sem számíthatnak a fogyasztók.
Őrületes csavart fánk, ahogy Borbás Marcsi készíti: kívül ropogós, belül foszlós, pont mint a nagyié
A világ zajától távolt, az Őrségben élő Borbás Marcsi és Szabi, a pék receptjével hozzuk ezt a mennyeien finom magyaros fánkot, amit reméljük idén farsang...
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.
-
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain (x)
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!