A Pécsi-tóból kifogott torz fejű balin története a közösségi médiában is nagyot ment: az egyik kommentelő szerint „delfin akart lenni”.
Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása – értesült a Népszava több vasutas szakszervezeti vezetőtől. A Közlekedő Tömeg Egyesület már egy nem hivatalos listát is közzétett, azonban a minisztérium cáfolja a hírt.
A lap forrásai szerint újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása, és a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy egységes országos vasúti- és buszmenetrendet hoztak létre. A bezárásról szóló hírt a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté erősítette meg, valamint felhívta a figyelmet, hogy tavaly novembertől már terítéken van a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalakon a vasúti személyszállítás megszüntetése.
Az új értesülések szerint további 12 vonal bezárásáról dönthetnek a már említett kettő mellett. Ezek a pályák nagyon rossz állapotban vannak, a felújítás rengeteg pénzt emésztene fel, ezért az utazókat inkább a buszos közlekedésre szoktatnák át. Gyöngyösi Máté szerint azonban a közutak is rémes állapotban vannak, és busszal még hosszabb a menetidő a Mátészalka-Csenger szakaszon.
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a MÁV-Start-javaslatban az alábbi következő vonalak bezárását tervezik:
- Almásfüzitő–Esztergom
- Csorna–Pápa
- Godisa–Komló
- Gyöngyös–Vámosgyörk
- Hidasnémeti–Szerencs
- Mátészalka–Csenger
- Mezőtúr–Battonya
- Mohács–Villány
- Nyékládháza–Tiszaújváros
- Nyíregyháza–Nyírbátor
- Somogyszob–Nagyatád
- Szentlőrinc–Sellye
- Tiszafüred–Karcag
- Zalaegerszeg–Rédics
A hír megjelenése kapcsán az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményt adott ki, mely szerint a vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben.

Most kiderült: hetek óta sós hazánkban is a Maros vize a parajdi katasztrófa miatt – mégis mennyire?
Továbbra sem sikerült elterelni a Korondi-patak vizét a parajdi sóbányánál, így az továbbra is jelentős mennyiségű oldott sót szállít, amiből bőven jut a Maros folyóba...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


