31 °C Budapest

Elkészült a minden eddiginél átfogóbb téli gumi-teszt: mutatjuk, melyik lett a legjobb

2018. november 27. 19:00

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négy évszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

Itt az ideje téli gumira váltani. Az Autonavigátor csapata idén is górcső alá vette a gumiabroncsokat, hogy kiderüljön, melyik a legjobb téli gumi.

A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

Kijelenthetjük: jégen csakis a jó minőségű téli gumitól kaphatunk elfogadható féktávot!

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője

Összértékelés:




  1. Continental WinterContact TS860 89,8% -nagyon jó

  2. Vredestein Snowtrac 5 89,7% - nagyon jó

  3. Goodyear UltraGrip 9 89,3% - nagyon jó

  4. Michelin Alpin 6 88,8% - jó

  5. Barum Polaris 5 88,1% - jó

  6. Pirelli Cinturato Winter 86,9% - jó

  7. Hankook Winter iCept RS2 W452 86,8% - jó

  8. Nexen Winguard SnowG WH2 86,3% - jó

  9. Toyo Snowprox S943 85,3% - jó

  10. Nokian WR D4 84,4% - kielégítő

  11. Firestone Winterhawk 3 84,3% - kielégítő

  12. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 (négyévszakos) 84,2% - kielégítő

  13. Dayton DW510E 82,8% - kielégítő

  14. Bridgestone Blizzak LM32 82,8% - kielégítő

  15. Pirelli Cinturato P7 All Season Plus (négyévszakos) 82,6% - kielégítő

  16. Vredestein Quatrac 5 (négyévszakos) 80,5% kielégítő

  17. Infinity EcoZen 78,8% rossz

  18. Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos) 78,5% rossz

  19. Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,0% rossz

  20. Laufenn LW31 I Fit 77,0% rossz

  21. Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos) 76,6% rossz

  22. Kormoran Snow 74,3% rossz

  23. Futózott téli gumi 72,5% rossz

  24. Tesztgyőztes nyári gumi 67,9% rossz

  25. Használt (5 éves) téli gumi 63,2% rossz

  26. Használt (10 éves) nyári gumi 56,5% rossz

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 1. vasárnap
Tünde
22. hét
Június 1.
Pedagógusnap
Június 1.
Az építők napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?