Az Ügyfélkapu+ szolgáltatáshoz ajánlott kódgeneráló alkalmazás körül kialakult vita újabb fordulatot vett.
Személyi igazolvány készítés ára 2025: ezekben az esetekben kerül pénzbe a lejárt igazolvány cseréje
Személyi igazolványunk egyike az alapokmányainknak, éppen ezért célszerű mindig magunknál tartani, hiszen a legtöbb hivatalos ügyünk elintézéséhez szükséges. Éppen ezért cikkünkben most minden fontos tudnivalót összegyűjtöttünk a személyi igazolvány 2025. évi igénylésével kapcsolatban. Mennyibe kerül a személyi igazolvány? Mit tehetünk, ha a személyi igazolvány lejárt? Hogyan zajlik a lejárt személyi igazolvány cseréje? Milyen lehetőségünk van az online személyi igazolvány cserére? Ennek jártunk most utána.
Személyi igazolványunk az alapokmányainknak egyike, amit célszerű mindig magunknál tartani. A legtöbb hivatalos ügyintézéshez szükséges felmutatnunk, így érvényességét fontos észben tartani. Ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, 2025. februárjától bizonyos esetekben fizetnünk kell azért, ha valaki új személyi igazolványt vagy útlevelet csináltatna. A Magyar Közlönyben 2024. december 31-én jelent meg a rendelet, mely azt írja: február 1-től a felsorolt okmányoknak az ügyfél kérelmére fizikai úton történő kiállításáért az ott meghatározott díjat kell fizetni.
Mennyi az új és a lejárt személyi igazolvány ára?
- Az állandó személyi igazolvány ára 7700 forintba kerül majd,
- állandó személyi igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése 9700 Ft
- az Nytv. 36/A § (1) bekezdés a), b), és f) pontja szerinti állandó személyi igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése 2000 Ft,
- az ideiglenes személyi igazolvány 3100 Ft,
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány ára 3700 Ft,
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése 5700 Ft,
- az Nytv. 36/A § (2) bekezdés a)-b) pontja szerinti személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése 2000 Ft,
- a magánútlevél, illetve a második magánútlevél 17 000 forint lesz.
- A kérelem benyújtásának időpontjában 12. életévét be nem töltött személy magánútlevele, második magánútlevele pedig 8500 forintba fog kerülni.
A Kormányzati Tájékoztatási Központ felhívta a figyelmet, hogy a megjelent rendelet azokat az eseteket szabályozza, amikor az okmányokért fizetni kell, de
a személyi igazolvány kiállítása és lejárat utáni pótlása alapesetben továbbra is ingyenes marad.
Tehát fizetni csak abban az esetben kell, ha valaki a lejárati határidőn belül elveszíti az okmányát. Az ingyenesség eseteit a digitális államról és az okmányok digitalizációjáról szóló törvény szabályozza, a rendeletet a törvénnyel együtt kell értelmezni. Az alábbi esetekben kell fizetni 2025-től a rendelet melléklete alapján:
A személyi igazolvány érvényessége
A személyi igazolvány egy olyan okmányunk, amit rendszeresen meg kell újítanunk, hiszen meghatározott időnként lejár a személyi igazolvány érvényességi ideje. Mit érdemes még tudni a személyi igazolvány érvényességéről? Például azt, hogy a személyi igazolvány érvényességi ideje korosztályonként változó.
- A12 év alatti igénylő esetén a kiállítás napjától számított 3 évet követő születési idejének napjáig, de legfeljebb a 12. életév betöltésének napjáig tart.
- Fontos azt is észben tartani, hogy, ha az új személyi igazolvány igénylő már betöltötte a 12. életévét, de a 18. életévét még nem, a személyi igazolvány kiállításának napjától számított 3 évet követő születési idejének napjáig érvényes a személyi igazolvány.
- További fontos pont az is, ha olyan személy igényli a személyi igazolvány, aki már betöltötte a 18. életévét. Ebben az esetben a kiállítás napjától számított 6 évet követő születési idejének napjáig érvényes. 65 év felett kérhető a személyi igazolvány korlátlan érvényessége.
Mit tehetünk, ha a személyi igazolvány lejárt vagy újat szeretnénk igényelni?
Ha személyi igazolványunk lejárt, a személyi igazolvány megújítás kétféle képpen történhet.
1. Az állandó személyi igazolvány megújítása személyesen intézhető:
- személyi igazolvány igénylés bármely járási hivatalnál
- Budapest Főváros Kormányhivatalánál (kijelölt kormányhivatal)
- nyilvántartást kezelő szervnél
- konzuli tisztviselőnél, ha az állandó személyazonosító igazolvány kiadása iránti kérelmet a magyar állampolgár konzuli tisztviselőnél terjeszti elő. (2017.01.16. napjától)
2. Személyi igazolvány online cserére is van lehetőségünk:
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lejárt személyi igazolvány cseréje a hozzánk legközelebb eső kormányablak személyi igazolvány ügyintéző osztályán kérelmezhető személyesen. A személyi igazolvány kormányablak ügyintézéséhez az ott előírt folyamatot kell körbejárnunk, tehát itt személyesen kell jelen lennünk. Ha nincs időnk vagy nem szeretnénk sorban állással tölteni az időt, akkor az Ügyfélkapu személyi igazolvány menüpontján keresztül is intézhetjük a személyi igazolvány online igénylést.
Hogyan zajlik a lejárt személyi igazolvány cseréje?
Érvényes személyi igazolvány csere akkor kezdeményezhető, ha
- az abban tárolt vagy azon szereplő adataiban változás következett be (kivéve személyi azonosító, TAJ szám, adóazonosító jel, lakcím és a vészhelyzet esetén értesítendő telefonszám megváltozása),
- gyártáshibás,
- a tároló elem nem vagy hibásan tartalmazza a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvényben (a továbbiakban: Nytv.) meghatározott, a polgárnak vagy az igazolványnak a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatait,
- az érvényességi idejéből legfeljebb 60 nap van hátra, vagy
- a tároló elem nem működik.
- a 70. életévét betöltött kérelmező tároló elemmel rendelkező 10 éves érvényességi idejű személyazonosító igazolványt igényel,
- az Nytv. 29. § (1) bekezdésében meghatározott elektronikus szolgáltatásai nem működnek,
- a személyazonosító igazolvány tároló eleme ujjnyomatot nem tartalmaz, és a polgár ujjnyomat rögzítését kéri.
Személyi igazolvány aktiválása
Miután elkészült az új személyi igazolvány és át is vettük, még egy dolgot kell észben tartanunk, ez nem más mint a személyi igazolvány aktiválása. Ezt a műveletet az ügyfélkapun keresztül tudjuk elvégezni, néhány egyszerű pontot követve:
- Először is lépjünk be az Ügyfélkapura a belépési adatainkkal.
- Keressük meg a személyi igazolvány aktiválásával kapcsolatos menüpontot.
- Ezután az ott olvasott utasításokat kell követnünk, hogy végrehajtsuk a személyi igazolvány aktiválását.
- Ezután már használhatjuk is az új személyi igazolványunkat.
Mennyi idő után vehetem át a személyi igazolványt
Az állandó személyi igazolvány ügyintézési határideje általában 8 nap, egyéb esetekben 20 nap. De lehetőség van SMS vagy/és e-mail értesítés kérésére az elkészült igazolvány postára adásának, illetve hatósághoz érkezésének napjáról.
Egyes okmányirodákban lehet kérni gyorsított eljárást is, ennek azonban nincs központilag meghatározott költsége. A személyi igazolvány gyorsított eljárás díjáról a kormányablaknál érdemes tájékozódni.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.