Burg, Germany - November 13, 2016: Shopping carts of the german supermarket chain, Lidl stands together in a row. Lidl is a German global discount supermarket chain, based in Neckarsulm, Germany.

Lidl: bővül az akciós termékek száma

2024. július 17. 11:30

Az infláció csökkenésével először az ársapkák kerültek kivezetésre tavaly augusztusban, nemrég pedig a hatóságilag kötelező akciók szűntek meg, július 1-jei hatállyal. A fizetések azonban még nem érték utol a korábbi vásárlóértéküket, ezért továbbra is sokan keresik a kedvezményeket – derül ki utóbbi a Lidl Magyarország adataiból.

Az élelmiszerárak jelentősen megnőttek a Covid kitörése óta: a KSH adatai alapján

az olyan alapvető élelmiszerek, mint a kenyér, a cukor, a burgonya, a vöröshagyma vagy a tejtermékek, legalább 80 százalékkal drágultak

2020-hoz képest. A munkáltatók többsége nem tudta lekövetni ezt az áremelkedést a fizetésekkel, így az emberek reálértéken kevesebb pénzből gazdálkodnak, mint néhány évvel ezelőtt. Ennek hatására az akciók iránti érdeklődés is megugrott, a kiskereskedelmi láncok mindegyikében érezhető, hogy az akciós termékeket előnyben részesítik a vásárlók.

Július 1-től megszüntették a hatóságilag előírt akciókat.

A tavaly nyáron bevezetett intézkedés során a kormány 20 akcióköteles termékkategóriát határozott meg (például baromfihús, sajt, péksütemények, száraztészta). Valamennyi kategóriából egy-egy terméket a megelőző egy hónapban alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal olcsóbban kellett értékesítenie az érintett kiskereskedelmi láncoknak.

A Lidl Magyarország a Pénzcentrum kérdésére arról tájékoztatott, hogy a vásárlók igényeire reagálva a korábbi, hatóságilag kötelezően előírt akciókat továbbra is fenntartja, illetve tartós árcsökkentési programjának termékkínálatát is bővíti: a jelenleg 700 cikkből álló listára újabb 100 termék kerül fel, amelyben húsok, pékáruk, tejtermékek is megtalálhatók. Az áruházlánc nagyobb kiszerelésű termékekkel, hetente frissülő akciókkal, tartósan alacsony árú termékekkel és a Lidl Plus applikációban megtalálható kuponokkal is törekszik az árak alacsonyan tartására.

A közel 3 éves digitális hűségprogramot már több mint a vásárlók 40 százaléka használja: az alkalmazásban olyan kuponokhoz férnek hozzá a vevők, amelyeket a különböző akciókon felül tudnak érvényesíteni a kasszáknál. Az applikációt a kiskereskedelmi lánc játékokkal, promóciós időszakokkal népszerűsíti. Aktuálisan éppen a július 24-ig tartó Nyári Kuponeső zajlik, amely során minden nap egy-egy ajándékdoboz rejt kedvezményes utalványt.

A spórolás mellett az egészség is fontos

2020-at megelőzően egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az emberek az egészséges életmódra, így a változatos, egészséges étrendet is előnyben részesítették: több zöldséget, sovány húst, kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasztottak. Ez a trend azonban az élelmiszerboltok tapasztalatai alapján bezuhant, amikor hirtelen megugrott az élelmiszerek ára: a tápérték és a kalóriatartalom helyett az ár vált az elsődleges szemponttá, pedig szakértők szerint Magyarországon különösen fontos lenne a kiegyensúlyozott étrendre figyelni.

Az egészséges táplálkozás fontos eleme a hal: ennek a könnyen emészthető, telítetlen zsírsavakban gazdag élelmiszernek számos jótékony hatása van a szervezetre, Magyarországon mégis az ajánlottnál jelentősen kevesebbszer fogyasztjuk: halfogyasztási szokások tekintetében Európában és világviszonylatban is hazánk rendszeresen a lista utolsó felében végez. A Lidl a „Minden péntek, halpéntek!” állandó promóció keretén belül igyekszik ösztönözni a halfogyasztást: péntekenként a friss halak 15 százalék kedvezménnyel vásárolhatók meg valamennyi üzletükben.

A kiegyensúlyozott táplálkozás másik hangsúlyos eleme a gyümölcsök és zöldségek napi szintű fogyasztása. A friss gyümölcs-zöldség vitamin- és rosttartalma elengedhetetlen a bélrendszerben zajló felszívódási folyamatokhoz, valamennyi szervrendszer egészséges működéséhez. Azonban a friss gyümölcsök és zöldségek ára is jelentősen megemelkedett az utóbbi években: már nem csak a bogyós és déli gyümölcsök drágák, hanem

az olyan alapvető zöldségek, mint a fürtös paradicsom, az uborka vagy a salátafélék is másfélszer-kétszer annyiba kerülnek, mint néhány éve.

A nyári időszakban azonban megnő a kereslet erre az élelmiszercsoportra, így a Lidlben hetente legalább 150 féle friss zöldség és gyümölcs érhető el, amelynek jelentős része hazai beszállítóktól származik. Ennek is köszönhető, hogy a hazánkban piacvezető áruházlánc idén ötödik alkalommal lett "Az Év Zöldség- és Gyümölcs Kereskedője". A megnövekedett vásárlói igényt ráadásul nemcsak bővített kínálattal, hanem akciókkal is igyekszik lekövetni a vállalat.

Az áruházlánc 2022-ben indította el a „Mentsük meg!” élelmiszermentő akcióját, amelynek keretében 3,5 kilogrammos egységcsomagokban, 399 forintért vásárolhatók meg a szépségibás, azonban fogyasztásra alkalmas zöldségek és gyümölcsök. A kezdeményezés nemcsak az egészséges táplálkozást segíti elő, hanem abba a Magyarországon is egyre érzékelhetőbb globális törekvésbe kapcsolódik bele, hogy a nem tökéletes, azonban még fogyasztható élelmiszerek ne kerüljenek feleslegesen a szemétbe, hanem az áruházak és a vásárlók együttműködése révén csökkenjen az indokolatlan élelmiszerpazarlás.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Bankmonitor  |  2024. augusztus 27. 17:34
Friss hírek a Monetáris Tanács 2024. augusztus 27-i üléséről: a jegybanki döntés alapján a már ismer...
MEDIA1  |  2024. augusztus 27. 17:03
Jövőre az elitben hokiznak a magyarok, erre készül a válogatott a nyár végén.
Holdblog  |  2024. augusztus 27. 07:32
Egy olimpiai rendezés nem titkolt célja, hogy népszerűsítse a rendező várost. Az újkori olimpiák tör...
Kiszámoló  |  2024. augusztus 26. 13:09
Sokan útra kelnek évente legalább egyszer, hogy valahol eltöltsék a szabadságukat. Sok embernek ez k...
Te is szégyenlős vagy a szaunában? Itt a megnyugtató megoldás! (x)

Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.

Nemes Jeles László Napszállta című filmje óta nem volt ilyen a hazai mozikban: óriási siker a magyar Kickstarteren

A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.

Ezt a különleges térképet nem árt, ha megveszed a gyereknek iskolakezdésre

A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.

Ilyen zseniális ötletekről pitchelnek majd a fiatalok a kezdő vállalkozóknak szóló verseny döntőjében

72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. augusztus 27. kedd
Gáspár
35. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?