14 °C Budapest
Burg, Germany - November 13, 2016: Shopping carts of the german supermarket chain, Lidl stands together in a row. Lidl is a German global discount supermarket chain, based in Neckarsulm, Germany.

Lidl: bővül az akciós termékek száma

2024. július 17. 11:30

Az infláció csökkenésével először az ársapkák kerültek kivezetésre tavaly augusztusban, nemrég pedig a hatóságilag kötelező akciók szűntek meg, július 1-jei hatállyal. A fizetések azonban még nem érték utol a korábbi vásárlóértéküket, ezért továbbra is sokan keresik a kedvezményeket – derül ki utóbbi a Lidl Magyarország adataiból.

Az élelmiszerárak jelentősen megnőttek a Covid kitörése óta: a KSH adatai alapján

az olyan alapvető élelmiszerek, mint a kenyér, a cukor, a burgonya, a vöröshagyma vagy a tejtermékek, legalább 80 százalékkal drágultak

2020-hoz képest. A munkáltatók többsége nem tudta lekövetni ezt az áremelkedést a fizetésekkel, így az emberek reálértéken kevesebb pénzből gazdálkodnak, mint néhány évvel ezelőtt. Ennek hatására az akciók iránti érdeklődés is megugrott, a kiskereskedelmi láncok mindegyikében érezhető, hogy az akciós termékeket előnyben részesítik a vásárlók.

Július 1-től megszüntették a hatóságilag előírt akciókat.

A tavaly nyáron bevezetett intézkedés során a kormány 20 akcióköteles termékkategóriát határozott meg (például baromfihús, sajt, péksütemények, száraztészta). Valamennyi kategóriából egy-egy terméket a megelőző egy hónapban alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal olcsóbban kellett értékesítenie az érintett kiskereskedelmi láncoknak.

A Lidl Magyarország a Pénzcentrum kérdésére arról tájékoztatott, hogy a vásárlók igényeire reagálva a korábbi, hatóságilag kötelezően előírt akciókat továbbra is fenntartja, illetve tartós árcsökkentési programjának termékkínálatát is bővíti: a jelenleg 700 cikkből álló listára újabb 100 termék kerül fel, amelyben húsok, pékáruk, tejtermékek is megtalálhatók. Az áruházlánc nagyobb kiszerelésű termékekkel, hetente frissülő akciókkal, tartósan alacsony árú termékekkel és a Lidl Plus applikációban megtalálható kuponokkal is törekszik az árak alacsonyan tartására.

A közel 3 éves digitális hűségprogramot már több mint a vásárlók 40 százaléka használja: az alkalmazásban olyan kuponokhoz férnek hozzá a vevők, amelyeket a különböző akciókon felül tudnak érvényesíteni a kasszáknál. Az applikációt a kiskereskedelmi lánc játékokkal, promóciós időszakokkal népszerűsíti. Aktuálisan éppen a július 24-ig tartó Nyári Kuponeső zajlik, amely során minden nap egy-egy ajándékdoboz rejt kedvezményes utalványt.

A spórolás mellett az egészség is fontos

2020-at megelőzően egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az emberek az egészséges életmódra, így a változatos, egészséges étrendet is előnyben részesítették: több zöldséget, sovány húst, kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasztottak. Ez a trend azonban az élelmiszerboltok tapasztalatai alapján bezuhant, amikor hirtelen megugrott az élelmiszerek ára: a tápérték és a kalóriatartalom helyett az ár vált az elsődleges szemponttá, pedig szakértők szerint Magyarországon különösen fontos lenne a kiegyensúlyozott étrendre figyelni.

Az egészséges táplálkozás fontos eleme a hal: ennek a könnyen emészthető, telítetlen zsírsavakban gazdag élelmiszernek számos jótékony hatása van a szervezetre, Magyarországon mégis az ajánlottnál jelentősen kevesebbszer fogyasztjuk: halfogyasztási szokások tekintetében Európában és világviszonylatban is hazánk rendszeresen a lista utolsó felében végez. A Lidl a „Minden péntek, halpéntek!” állandó promóció keretén belül igyekszik ösztönözni a halfogyasztást: péntekenként a friss halak 15 százalék kedvezménnyel vásárolhatók meg valamennyi üzletükben.

A kiegyensúlyozott táplálkozás másik hangsúlyos eleme a gyümölcsök és zöldségek napi szintű fogyasztása. A friss gyümölcs-zöldség vitamin- és rosttartalma elengedhetetlen a bélrendszerben zajló felszívódási folyamatokhoz, valamennyi szervrendszer egészséges működéséhez. Azonban a friss gyümölcsök és zöldségek ára is jelentősen megemelkedett az utóbbi években: már nem csak a bogyós és déli gyümölcsök drágák, hanem

az olyan alapvető zöldségek, mint a fürtös paradicsom, az uborka vagy a salátafélék is másfélszer-kétszer annyiba kerülnek, mint néhány éve.

A nyári időszakban azonban megnő a kereslet erre az élelmiszercsoportra, így a Lidlben hetente legalább 150 féle friss zöldség és gyümölcs érhető el, amelynek jelentős része hazai beszállítóktól származik. Ennek is köszönhető, hogy a hazánkban piacvezető áruházlánc idén ötödik alkalommal lett "Az Év Zöldség- és Gyümölcs Kereskedője". A megnövekedett vásárlói igényt ráadásul nemcsak bővített kínálattal, hanem akciókkal is igyekszik lekövetni a vállalat.

Az áruházlánc 2022-ben indította el a „Mentsük meg!” élelmiszermentő akcióját, amelynek keretében 3,5 kilogrammos egységcsomagokban, 399 forintért vásárolhatók meg a szépségibás, azonban fogyasztásra alkalmas zöldségek és gyümölcsök. A kezdeményezés nemcsak az egészséges táplálkozást segíti elő, hanem abba a Magyarországon is egyre érzékelhetőbb globális törekvésbe kapcsolódik bele, hogy a nem tökéletes, azonban még fogyasztható élelmiszerek ne kerüljenek feleslegesen a szemétbe, hanem az áruházak és a vásárlók együttműködése révén csökkenjen az indokolatlan élelmiszerpazarlás.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. május 4. 18:41
Felháborodott az egykoron a TV2-n látható Napló című népszerű közéleti magazinműsor több készítője a...
Holdblog  |  2025. május 4. 09:17
Ugyan a top helyekre már bőven odaférnek ázsiai városok, de azért a legfontosabb pénzügyi központok...
Bankmonitor  |  2025. május 4. 08:47
A Bankmonitor legújabb videójában a szülők pénzügyi döntései volt a téma. A pénzügyi szakértők és gy...
ChikansPlanet  |  2025. május 2. 09:39
A hódokat gyakran emlegetik a természet mérnökeiként - nem véletlenül. A Magyarországon is őshonosna...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 5. hétfő
Györgyi
19. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33