Bár a lakáshitelezés áprilisban is erős maradt, a márciusi csúcs után már enyhe visszaesés látható.

A Nézőpont Intézet újonnan megalakult gazdaságkutatási munkacsoportja bemutatta első Fogyasztói Barométer kutatásának eredményeit.
A Nézőpont Intézet újonnan megalakult gazdaságkutatási munkacsoportja bemutatta első Fogyasztói Barométer kutatásának eredményeit. A kutatási jelentés legfontosabb megállapításai az alábbiak:
- A magyar háztartások jövedelme átlagosan havi nettó 503 ezer forint volt szeptemberben, egy főre vetítve ez átlagosan nettó 204 ezer forintot jelent. Ha a háztartások jövedelméhez hozzáadjuk a hitel- és kölcsönfelvételüket, illetve a korábbi megtakarításaik felhasználását, akkor a háztartások havi elkölthető pénzmennyisége nettó 694 ezer forint. Ha a havi átlagosan elkölthető pénzmennyiségből levonjuk a hiteltörlesztés és a megtakarítás összegét, háztartásonként havonta átlagosan 602,5 ezer forint marad fogyasztásra. Egy átlagos háztartásban tehát havonta 251 ezer forint személyenként a fogyasztásra fordítható összeg.
- A háztartások fogyasztásra fordítható pénzüknek 59 százalékát, átlagosan 358,5 ezer forintot fordíthatnak az alapvető fogyasztáson túli fogyasztásra. Az alapvető fogyasztás kategóriái közül élelmiszerre átlagosan 138 ezer, lakásfenntartásra 71 ezer, közlekedésre pedig 35 ezer forintot költöttek a háztartások szeptemberben.
- A háztartások közel egyharmada (31 százalék) szeptember hónapban felhasználta korábban félretett pénzét, vagy annak egy részét. A megtakarításaikhoz hozzányúlók majdnem fele (44 százaléka, az összes háztartás 14 százaléka) 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet vett ki tartalékaiból. Tízből négy háztartás (41 százalék) ugyanakkor képes volt havi jövedelméből megtakarítani. Azoknak, akik meg tudtak takarítani a hónap folyamán, közel kétharmada (65 százaléka, az összes háztartás 27 százaléka) 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet tett félre.
- Vélhetőn a magas hitelkamatok miatt, mindössze a háztartások 3 százaléka számolt be arról, hogy 2023 szeptemberében hitelt vagy kölcsönt vett fel, akár hitelintézettől, akár magánszemélytől. Ugyanakkor a háztartások 45 százaléka jelezte, hogy korábban felvett hitelt vagy kölcsönt kell törlesztenie.
- A gazdasági nehézségek ellenére a háztartások enyhén optimisták: többen vannak azok, akik szerint inkább növekedni fog a jövedelmük (21 százalék), mint akik szerint csökkenni (17 százalék). A háztartások többsége (58 százalék) ugyanakkor arra számít, hogy jövedelme a következő hónapban változatlan marad.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


