Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
A harmadik negyedévben a szolgáltatások euróban számított exportja 25,1, importja 16,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az aktívum 2690 millió euró volt, 845 millió euróval több az egy évvel korábbinál - közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az előző negyedévhez mérten az export 14,6, az import 9,0 százalékkal, a többlet pedig 574 millió euróval nőtt. A szolgáltatáscsoportok közül a szállítási szolgáltatások 1,002 milliárd euróval, a turizmus 983 millió euróval, a bérmunka-szolgáltatások pedig 335 millió euróval járultak hozzá a harmadik negyedévi aktívumhoz. Az aktívum jelentős növekedése elsősorban a szállítási szolgáltatások és az üzleti szolgáltatások egyenlegének 451 és 219 millió eurós javulásával magyarázható.
A szállítási szolgáltatások exportja 48,2 százalékkal, importja 30,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a turizmusban 28,3 százalékkal nőtt az export és 51,2 százalékkal az import. Az első három negyedévben 6,223 milliárd euró aktívummal zárt a szolgáltatások külkereskedelme az export 27,5 és az import 21,0 százalékos növekedésének eredményeként.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.