A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.

Itt a legfrissebb inflációs adat: sokkolóak a számok, bőven 13 százalék feletti az éves drágulás
Átlagosan 13,7%-kal haladták meg az egy évvel korábbit 2022. júliusában a fogyasztói árak az előző év azonos időszakához képest. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 2,3%-kal nőttek - közölte a KSH.
Elképesztő mértékben, két egész százalékkal nőtt az infláció az előző év azonos időszakához képest a KSH ma közölt, legfrissebb adatai szerint. A pénzromlás mértéke így már 13,7%-os. Az élelmiszer-árdrágulás megközelíti a harminc százalékot, de drágultak a tartós fogyasztási cikkek és a szolgáltatások is.
Brutálisan megdrágultak az élelmiszerek tavalyhoz képest
Az élelmiszerek ára 27,0%-kal emelkedett, ezen belül a leginkább a margarin (65,8%), a kenyér (57,9%), a sajt (52,6%), a száraztészta (49,1%), a tejtermékek (43,8%), a baromfihús (38,8%), a péksütemények (38,5%) és a tojás (37,5%) drágult az előző év azonos időszakához képest. Átlag alatti mértékben, 13,0%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára. A csokoládé, kakaó 12,7, a cukor 8,4, az étolaj 6,9%-kal került többe. A tartós fogyasztási cikkekért 14,0, ezen belül a konyha- és egyéb bútorokért 20,1, a szobabútorokért 18,2, a használt személygépkocsikért 17,9, az új személygépkocsikért 17,5%-kal kellett többet fizetni.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 11,2, ezen belül a szeszes italok 13,2%-kal drágultak. Az állateledelek ára 33,1, a lakásjavító és -karbantartó cikkeké 26,5, a testápolási cikkeké 16,9, a járműüzemanyagoké 6,7%-kal lett magasabb. A szolgáltatások díja 6,8%-kal emelkedett, ezen belül a taxi 27,4, a lakásjavítás és -karbantartás 20,7, a járműjavítás és -karbantartás 16,4, az üdülési szolgáltatás 13,1%-kal került többe.
Drágulás az előző hónaphoz képest is
Az elmúlt hónaphoz, júniushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,3%-kal nőttek. Az élelmiszerek 4,1%-kal drágultak, ezen belül az édesipari lisztesáru 21,3, a kenyér 12,7, a száraztészta 7,8, a rizs 7,4, a sajt 6,9, az alkoholmentes üdítőitalok 5,7, a tejtermékek 5,5, a péksütemények 5,4%-kal többe, az idényáras élelmiszerek 3,7%-kal kevesebbe kerültek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szeszes italok, dohányáruk ára 3,7%-kal emelkedett, ezen belül a dohányáruk 3,8, a szeszes italok pedig 3,6%-kal drágultak a mindkét termékkört érintő jövedékiadó-emelések következtében. A tartós fogyasztási cikkek ára 1,9%-kal nőtt, ezen belül az új személygépkocsiké 4,7%-kal. A szolgáltatások ára 1,6%-kal emelkedett, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 10,3, a postai szolgáltatásokért 9,7, a sport- és múzeumi belépőkért 4,6%-kal kellett többet fizetni. Az első fél éves összevetésben a fogyasztói árak az összes háztartást figyelembe véve átlagosan 10,0, a nyugdíjas háztartások körében 9,9%-kal emelkedtek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


