Close-up shot of a woman using contactless payment via credit card to pay for her shopping at self-checkout counter in a store

Óriási SZÉP kártya-bumm van jelenleg: úgy költenek a magyarok mintha nem lenne holnap

2022. július 7. 14:01

Harmincegy százalékos növekedést ért el az első félévben a K&H SZÉP kártya felhasználás. Ennek oka az élelmiszervásárlás, az alszámlák közötti átjárhatóság és az elfogadóhelyek számának bővülése.

Izgalmas félévet tudhat maga mögött a SZÉP kártya piac: a K&H SZÉP kártya 2022 első hat hónapjának forgalma megközelíti a 15 milliárd forintot, ami 31 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Alszámlák szerinti bontásban a szálláshely forgalma 78 százalékkal, a szabadidő 19 százalékkal, a vendéglátás pedig 18 százalékkal növekedett 2021 első félévéhez hasonlítva. A február 1-től július 1-ig terjedő időszakban élelmiszervásárlára a költések 26 százalékát fordították, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.

Az elfogadóhelyek számának folyamatos bővülése mellett az élelmiszervásárlás és az alszámlák közötti átjárhatóság is nagyban hozzájárult a K&H SZÉP kártya intenzív használatához. A két rendelkezés egymást erősítette, hiszen így az összes alszámláról lehetett élelmiszert vásárolni, ezért a kártyabirtokosok nagy része nem halmozott fel, hanem már a nyári időszak előtt elkezdte költeni a juttatásait. Ennek köszönhetően a tavaly év végi egyenleghez képest összességében mintegy 12 százalékkal kevesebb pénz található a K&H SZÉP kártyákon

– tájékoztatott Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.

A folytatás is ígéretes

Bár az élelmiszervásárlási lehetőség július 1-jével megszűnt, az alszámlák közötti átjárhatóság december végéig megmarad. Emellett a nyári szabadságok hatása is évek óta igen jelentős: jellemzően júliusban és augusztusban költenek a legtöbbet a kártyabirtokosok. Ezen tényezők együttes hatása mellett a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek számának folyamatos bővülése is tovább növelheti a forgalmat, ugyanis országos szinten már megközelíti a 38 ezret.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. június 2. 19:53
Dirk Gerkens, az RTL Magyarország korábbi vezérigazgatója (jelenleg a United Media Group igazgatóság...
Holdblog  |  2025. május 31. 10:56
Politika, ha eszünk, politika, ha nem eszünk, és megáll az eszünk Az emberek nem isznak tejet, nem z...
ChikansPlanet  |  2025. május 30. 09:55
Miközben egy másfél évvel ezelőtti jogszabálymódosítás nyomán lehetővé vált, hogy újra szélerőművek...
KonyhaKontrolling  |  2025. május 30. 07:48
A használat és a költség örök problémája, hogy gyakorlatban sokszor elválnak egymástól. Ez pedig szi...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 3. kedd
Klotild
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?