A találkozó feszült hangulat közepette lesz megejtve, vélhetően biztonsági kérdések kerülnek majd szóba.

Kemény következményei vannak a német autóiparban az ukrajnai háborúnak, ugyanis a a járvány alatt tapasztalt anyaghiány csak súlyosabbá vált, amióta nincs alapanyag- és alkatrészszállítás Fehéroroszországból, Oroszországból és Ukrajnából – írja a Magyar Nemzet.
A német Ifo gazdaságkutató intézet felmérése szerint az autóipari cégek 80,2 százalékánál tapasztaltak termelési problémákat az ellátási láncok fennakadásai miatt. Sok vállalat nehéz helyzetben volt már a háború kitörése előtt is, a fegyveres konfliktus ezen pedig csak rontott – az ipari vállalatok 17 százaléka szerez alapanyagot Oroszországból. Ez a szám még magasabb az autóiparban, ahol Fehéroroszország, Oroszország és Ukrajna is fontos acélbeszállítók. Ráadásul az acélárak tavaly ősz óta 72 százalékkal emelkedtek, úgyhogy a német autóvállalatoknak komplex problémákkal kell szembenézni.
Az Ifo felmérése szerint a német autóipar nem csak az orosz háború miatt kiszolgáltatott, hanem a Kínából érkező alapanyagoktól való függés miatt is. Ugyan cél a kínai import csökkentése a jövőben, jelenleg még a vállalatok 75,8 százaléka van az innen érkező alapanyagokra utalva. Andreas Baur, az Ifo kutatója szerint az EU-nak együttesen kell fellépnie Pekinggel szemben, és sürgetni kell az alapanyagbeszállítók diverzifikálását – például Mexikó, Ausztrália és India válthatja ki Kínát a német piacon.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


