Bár a tiltás szigorú, a gyártók gyorsan alkalmazkodtak: új, „legális” verziók jelentek meg a piacon.

Indul a pánikvásárlás az üzletekben? Németországban lassan elfogy az étolaj, hazánkban drágulás jöhet
Németországban már hiány van étolajból, az ok azonban csak részben a háború. Az RTL megkérdezte a nagyobb láncokat, hogy Magyarországon is tapasztalható-e áruhiány.
Németországban pánikszerűen vásárolják fel az emberek az étolajat. Az Olajosmag-feldolgozó Ipartestület szóvivője szerint már a raktárakban megmaradt készleteket értékesítik, ezek pedig hamarosan elfogynak, csak néhány hétre elég tartalék van – írja az RTL.hu.
A vásárlási láz hátterében a háború áll, a világ napraforgóolaj-exportjának bő háromnegyedét Ukrajna és Oroszország adja, ebből Ukrajna az összes export felét biztosítja. Németország napraforgóolaj-szükségletének 94 százalékát importból fedezi.
A cikk szerint a szupermarketek Németországban már vásárlási korlátot vezettek be: néhány németországi Penny üzletben vásárlásonként csak egy üveg olajat lehet venni, a Rewe pedig a napraforgó-, a repce- és sütőolaj vásárlását is korlátozta. Az Aldi-Süd négy üveg olajnál húzta meg a határt.
A Fókusz című műsor megkeresett több magyarországi áruházláncoit is. Az Aldi azt közölte, hogy megnőtt egyes cikkek – így az étolaj – iránti kereslet, de felhalmozó vásárlásokat nagyobb számban egyelőre nem tapasztalnak. A Penny úgy nyilatkozott, hogy mivel termékeik kétharmada hazai beszállítóktól érkezik, az egyes nemzetközi piacokon tapasztalható fennakadások egyelőre kevésbé érintik őket. A Tescoban sincs áruhiány. A cikk megjegyzi viszont azt, hogy nőhet az étolaj ára, ha vége lesz májusban az árstopnak, egy liter ezer forint is lehet.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


