Hiába hittük, hogy a világháborúk kora végleg lezárult, egyre több jel utal arra, hogy a világ újraírhatja a 20. századot.

A szomszédban kitört háború a válaszadó cégek jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26 százaléka nagyon negatív, 46 százalékuk kissé negatív hatásról számolt be, további 27 százalékuk egyelőre nem lát érdemi hatást - derült ki egy friss kutatás eredményeiből.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2022. március 4. és 18. között gyorsfelmérést végzett az üzleti szféra körében a február 24-én kitört orosz-ukrán háborúnak a cégek üzletmenetére gya-korolt várható hatásáról. Összesen 742, egyenként legalább 10 főt foglalkoztató vállalat válaszolt.
A szomszédunkban kitört háború a válaszadók jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26%-a nagyon negatív, 46%-uk kissé negatív hatásról számolt be, további 27%-uk – egyelőre – nem lát érdemi hatást; közel 1% pedig kissé pozitív hatásról számolt be. (Ez utóbbiak között kizárólag kisebb kereskedelmi cégek találhatók.) Leginkább az ipari vállalkozások félnek, ami az exportnak, illetve a be-szállítási láncoknak való kitettség miatt nem meglepő. Valamivel kisebb negatív hatást ér-zékeltek az építőipari és a kereskedelmi cégek. Ugyanakkor az üzleti szolgáltató szektor-ban többségben vannak az érdemi hatást nem érzékelők (57%-uk vélekedett így), ez utóbbiak nagy része csak a belföldi piacon jelenik meg.
A foglalkoztatott létszám alapján a 21-50 és a 151 -250 főt foglalkoztatók érzik a legnagyobb arányban a háború negatív hatását. A kelet-magyarországi cégek csak egy árnyalatnyival aggódnak jobban, mint a közép- és nyugat-magyarországiak.
A bizonytalanság növekedését jelzi, hogy a cégek saját várható üzleti helyzetük előrejelez-hetőségét is valamivel rosszabbnak látták, mint februárban. Leginkább az iparvállaltok vé-leménye romlott. Az aggodalmak már velünk vannak, de a gazdasági szereplők nagy része napi gazdálkodási gyakorlatában még valójában nem érzi a háború hatását.

Így lett felzárkózóból lecsúszó Magyarország: nem csoda, hogy fénysebességgel hagy le minket a régió
Magyarország oktatási és egészségügyi közkiadásai jelentősen elmaradnak az európai átlagtól, és az elmúlt évtizedben a közép-kelet-európai régión belül is hátracsúszott az ország.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


