33 °C Budapest
Closeup Glass of water on table nature background

Ez Balog Levente titka: így lett ő a magyar ásványvízkirály

2022. február 11. 15:08

A marketing csak felkelti az érdeklődést, de visszatérő vásárlókká már a minőségi termék vagy szolgáltatás hatására válnak a vevők – hangsúlyozta az OTP Business Café legutóbbi adásában Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke. A hazai sajtóban „Ásványvízkirályként” emlegetett üzletember arról is beszélt, hogy miért tartja nagy bajnak, ha egy vezető azt gondolja magáról, hogy mindenben ő a legokosabb, és miért nem kell mindenkinek nagyban gondolkoznia.

A kiváló minőség nem valami extra dolog, hanem alapkövetelmény, ha nem megfelelő, nincs értelme az egésznek – húzta alá Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke az OTP Business Café vendégeként. Az üzletember úgy látta, hogy a marketing nagyon fontos, ám számára csak egy eszköz arra, hogy felkeltse a potenciális vevők érdeklődését, kíváncsiságát, hogy kipróbáljanak egy szépen becsomagolt terméket. De ha a megvásárolt áru rossz, gyenge minőségű, az érdeklődőkből nem lesznek fogyasztók, és kudarc lesz a vége. Mint megjegyezte: "nem lehet hazudni, nem lehet hülyének nézni a fogyasztót”.

Tudásvágy, kíváncsiság, szakértelem

A vállalkozó a minőséghez hasonlóan vélekedik a tudásról és a szakértelemről is, hiszen – ahogy az OTP Business Café vendégeként is elmondta – tanulás nélkül nem lehet sikereket elérni. Nem kell mindenkinek vállalkozónak lennie, alkalmazottként is megállhatja valaki a helyét, de a szakértelemre mindkét esetben szükség van. Az üzletember szerint az országnak ma elsősorban olyan mérnökök kellenek, akik nemcsak jól felkészültek, hanem szeretik is a hivatásukat, nyitottak, kíváncsiak az új technológiákra. Ő például személyesen is ott volt, amikor Nyárlőrincen üzembe helyezték az ország első pille-palackozó gyártósorát, hogy a saját szemével is lássa, hol tart a technológiai fejlődés, hogyan működnek, miként hasznosíthatóak az újdonságok.

Ehhez mindenét pénzzé kellett tennie, ám rögtön ki is alakított egy nagyon ambiciózus üzleti tervet, amelyben eltökélte, hogy 10 év alatt 8 milliárdot fektet be, az egyik felét a marketingbe, a másikat a technológiába. Saját családja is hitetlenkedve fogadta az elképzeléseit, de amit elhatározott, azt évről-évre tartotta, majd 2014-re meg is valósította.

Pénze nem volt az akkori legjobb technológia beszerzésére, de ennek minőségéből nem engedett. A berendezések gyártóját a Szentkirályi ásványvíz hírneve, minősége, valamint Balogh Levente győzte meg arról, hogy érdemes megelőlegezni a bizalmat, így néhány hónap alatt elkészítette és leszállította az egyedi, az akkori csúcstechnológiát képviselő eszközöket a palackozáshoz. A folytatás és az eredmény ismert: 2015-ben stratégiai partneri megállapodást kötött a Pasquale családdal, amely legutóbb a PepsiCo magyarországi leányvállalatát vásárolta fel. Az integrációnak köszönhetően a Szentkirályi Magyarország a hazai élelmiszeripar meghatározó szereplőjévé vált.

Újítások és buktatók

Balogh Levente elismerte, sok terméket azért nem dobott a piacra, mert nem volt tökéletes a gyártási technológia. Példaként azt hozta föl, hogy hiába kísérleteznek vele, nem találják, nem tudják elkapni, hogyan lehet kiváló minőségű ízesített ásványvizet készíteni. A cél az, hogy a termék egyszerre legyen finom és egészséges, amit nem könnyű eltalálni.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Balogh Levente meggyőződése szerint egy márka akkor tud fejlődni, erősödni, ha a folyamatos megújulás mellett zavartalanul, az akadályozó tényezők kiiktatásával tud működni. Fontos tanácsként jegyezte meg, hogy néha bizony egy alapítónak, vezetőnek is el kell ismernie, hogy háttérbe húzódásával, visszalépésével teszi a legjobbat a cégével. Nagy bajnak tartja, ha egy ügyvezető igazgató azt gondolja magáról, hogy ő a legokosabb, aki mindenhez mindenkinél jobban ért. Így nem lehet egy vállalatot irányítani, sikerre vinni. Minden terület irányítására meg kell találni a megfelelő vezetőt.

Bár Balogh Levente önmagát a nagy álmok emberének tartja, a beszélgetésben többször is utalt arra, hogy ezek megvalósításához nélkülözhetetlen a realitások ismerete. Külföldi terjeszkedésben például akkor érdemes gondolkodni, ha a cég Magyarországon már bizonyított és bekerült a legjobbak közé. A bővítést pedig érdemes a környező országokban, az ott élő magyar közösségekre támaszkodva elindítani. Aki azzal vág bele az üzletbe, hogy ha itthon nem ment, akkor majd meghódítja a kínai piacot a termékével, könnyen csalódhat.

A társadalmi felelősségvállalásról

Balogh Levente azt is elárulta, az oktatás, a tapasztalatok megosztása mellett társadalmi szerepvállalása fontos részének tartja, hogy befektetőként is beszálljon újonnan induló hazai vállalkozásokba, támogassa azok fejlődését.

A fenntarthatóságra vonatkozó kérdésre a Szentkirályi Magyarország elnöke aláhúzta, hogy a vállalat folyamatosan dolgozik ökológiai lábnyoma csökkentésén, ám valahogy el kell juttatni a terméket a vásárlókhoz és ehhez jelenleg jobb megoldás nincs a PET-palackoknál. Ahhoz, hogy nagyobb arányban hasznosítsák újra ezeket a műanyag palackokat Balogh Levente szerint a tudatosabb hulladékgyűjtés, a betétdíj bevezetése, és a nagyobb arányú újrahasznosítás lesz a megoldás.

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
iO Charts  |  2025. június 16. 11:02
Az Games Workshop részvény (LSE:GAW) alapadatai, áttekintés A Games Workshop (LON:GAW) egy speciális...
Holdblog  |  2025. június 16. 08:26
Kétkedők ide vagy oda: az e-autózás térhódítása töretlen. Ugyan Európában stagnált tavaly az értékes...
Kasza Elliott-tal  |  2025. június 14. 20:19
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
ChikansPlanet  |  2025. június 13. 10:20
A biodiverzitás megőrzése nem csupán környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább gazdasági érdek is....
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 16. hétfő
Jusztin
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?