22 °C Budapest
Woman wearing medical mask choosing bread buns wrapped in cling film from shelve in bakery, blurred background. Side view housewife buying food during pandemic. Concept of shopping

Súlyos látlelet a magyarok kilátásairól: rengetegen a bőrükön érzik a sokkoló drágulást

2021. december 17. 15:36

Az Ipsos 30 országot felölelő nemzetközi felmérésében a megkérdezettek kátharmada állította, hogy többet fizetnek az utazásért, ételért és italért, mint hat hónappal ezelőtt.

Az Ipsos egy nemzetközi felmérést készített infláció lakossági észleléséről. A magyarok (a közmű kategória kivételével) a nemzetközi átlagnál jóval intenzívebben érzik az infláció ár növelő hatását a mindennapokban.

A hat hónappal korábbihoz képest milyennek érzékeli az élelmiszerárakat? (forrás:Ipsos)
A hat hónappal korábbihoz képest milyennek érzékeli az élelmiszerárakat? (forrás:Ipsos)

Az Ipsos összesen 30 országban mérte fel, hogy érzik a fogyasztók a jelenlegi árszínvonalat. Az eredmény szerint a megkérdezettek kétharmada szerint az utazás, az ételek és az italok drágultak az elmúlt hat hónapban. A válaszadók fele szerint igaz ez a ruházkodásra, az ingatlanokra és az egészségügyi szolgáltatásokra, valamint a szórakozásra is.

A kutatás azt is felmérte, a válaszadók mekkora része gondolja, hogy 3 hónapon belül költségesebbé válik fenntartani háztartását. Magyarországon a válaszadók 45 százaléka gondolta, hogy mélyebben kell majd a zsebébe nyúlnia.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. június 5. 19:47
Megsérülnek a GDPR-szabályok, amikor a Metropol nők lábairól közöl fotókat a beleegyezésük nélkül.
Holdblog  |  2025. június 5. 09:22
Így is borzasztóan néz ki a globális energiamix, a mesterséges intelligencia csak ront a helyzeten.
Kasza Elliott-tal  |  2025. június 4. 17:22
Osztalékemelés szempontjából jó volt a május, mindenki emelt, akire számítottam. VáltozásokNem...
MNB Intézet  |  2025. június 4. 12:52
Blogbejegyzésünk középpontjában a magyar válogatott áll, azonban most nem sportszakmai, hanem márkaé...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 6. péntek
Norbert, Cintia
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?