A nyári vendéglátóhelyek árai tovább emelkedtek: egy étel-ital kombináció 3000-5000 forintba kerül.

Júniusban a vendéglátóhelyek forgalma már megközelítette a válság előtti szintet, ettől függetlenül a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke szerint még csak a nyaralóhelyek lélegezhettek fel és a fővárosi éttermek nagy része például még mindig zárva van, a vendéglátók nagy része pedig továbbra is a létfenntartásért küzd- írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
Júniusban a vendéglátóhelyek forgalma már megközelítette a válság előtti, 2019. júniusi szintet, és a várakozások szerint júliusban és augusztusban is kiemelkedő forgalomra lehet számítani. A kedvező adatok főleg a nyaralóhelyeknek köszönhetők, a fővárosban azonban a belvárosi éttermek zöme most is zárva van, mivel itt a turizmus még nem állt helyre - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
A KSH kimutatása szerint a vendéglátóhelyek júniusi árbevétele csaknem 130 milliárd forint volt, míg 2019 júniusában 133 milliárd forintot tett ki. Az előzetes pénztárforgalmi adatok szerint június 24. és július 23. között a vendéglátás árbevétele már 10,3 százalékkal meghaladta a két évvel ezelőttit. A piaci szereplők ugyanakkor még mindig borúlátók, főleg a járvány várható negyedik hulláma miatt - árulta el a lapnak Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnöke.
Az elnök szerint a vendéglátók legnagyobb része továbbra is a létfenntartásért küzd, elfogytak a tartalékaik, és attól tartanak, hogy egy esetleges újabb teljes lezárást már nem tudnának túlélni. A szektor helyzetét a munkaerőhiány és az alapanyagok drágulása is nehezíti - tette hozzá.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


