Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtökön kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Az InterTicket több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, legismertebb terméke talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszer (maga az InterTicket vagy IT platform), amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Nem meglepő tehát, hogy a Covid-19 járvány okozta válság érzékenyen érintette a céget. Ugyanakkor az ügyvezető bizakodó az idei évvel kapcsolatban, és noha eddig is több lábon állt a cég, tavaly még inkább a "Covid-álló" új területek felé fordultak. A fejlesztésekhez és a piaci forgalom átmeneti visszaesésének áthidalásához a Hiventures Zrt.-től kapott forrás adott új lendületet.
2020 kihívásokkal teli év volt az InterTicket számára, a rendezvénypiacot rendkívül érzékenyen érintette a járvány okozta gazdasági helyzet. Jobbágy Ervin, az InterTicket ügyvezetője a Pénzcentrumnak elmondta, több mint 20 éve vannak jelen a piacon, a legtöbben pedig talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszerre asszociálnak a vállalkozással kapcsolatban, amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Ugyanakkor a tavalyi visszaesést nem drámaian élték meg, inkább igyekeztek meglátni és kihasználni a helyzetben rejlő lehetőségeket.
Az InterTicket eddig sem csupán egy lábon állt: a cég Smart City rendszere kifejezetten a távoli, intenzív kapcsolattartás eszköze, amely az önkormányzatok figyelmébe került nem csak Magyarországon, de más országokban is. A rendszer 2019 óta piacon van, több önkormányzat is használja már évek óta. A másik kiemelt terület, amivel foglalkoznak, a Blockchain-technológia, a felhasználási fázisba érkezett, amelyre a jelenlegi, rendkívüli helyzet még inkább ráirányította a figyelmet.
"Mára a legtöbb nemzetközi nagyvállalat, pénzintézet, valamint kiemelt állami szerv rendelkezik blockchain-stratégiával, amely egyre több konkrét fejlesztési projektekben ölt testet. A harmadik láb, amin állunk, az a jegyrendszerhez szorosan kapcsolódó streaming-rendszer: streaming szolgáltatóknak integrálunk jogosultsági és fizetési megoldásokat" – sorolta az ügyvezető.
Miután 2020-ban az InterTicket Kft. legjelentősebb árbevételét képező területe jelentős visszaesést mutatott, a cég tavaly szeptemberében a Hiventures Zrt.-hez fordult. Az átmeneti, nehezebb likviditási helyzetből való kilábalásra a megoldást a kockázati tőkealap-kezelő KKV Mentőterméke jelentette.
Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta, az InterTicket kkv-nak számít, ugyanakkor sok startup tulajdonsággal is fel van vértezve, amely kellő rugalmasságot ad a működéshez, mindemellett csúcstechnológiákat alkalmaz és folyamatosan innovációra törekszik, és mivel a cég megfelelt a Hiventures KKV Mentőtermék paramétereinek, így erről kezdtek el tárgyalni. Már a befektetés kezdeti szakaszában bevonódott az InterTicket számlavezető bankja is, így közös érdekek mentén valósult meg egy egészséges finanszírozási mix, melyhez a tőkefinanszírozás nagyban hozzájárult.
Idén várhatóan már lesznek rendezvények
Jobbágy Ervin alapvetően optimista az idei évvel kapcsolatban, ugyanakkor szerinte komoly problémák jelentkezhetnek majd a legnagyobb rendezvényszervező és jegyértékesítő cégeknél, amelyek üzletpolitikai okokból vouchereket vagy kuponokat bocsátottak a vásárlók rendelkezésére, melyek egy későbbi rendezvény látogatására fordíthatók.
Az elmaradt rendezvényeket várhatóan 2021-ben vagy 2022-ben tartják majd meg, ezekre azonban bevételt épp a kuponok, voucherek miatt nem nagyon fognak tudni realizálni. Görgetnek maguk előtt egy jelentős problémát a promóterek és a jegyértékesítő cégek egy része is, itt komoly átrendeződések várhatók
– mondta az ügyvezető, hozzátéve, Magyarországon már érezni a piac éledezésének jeleit, nagyjából 500-600 rendezvény jegyei érhetők el már az idei évre.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.