Nem úszta meg a lebukást az az ukrán sofőr, akit több mint 67 millió forintnyi csempészcigarettával csíptek nyakon a pénzügyőrök.

Az InterTicket több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, legismertebb terméke talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszer (maga az InterTicket vagy IT platform), amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Nem meglepő tehát, hogy a Covid-19 járvány okozta válság érzékenyen érintette a céget. Ugyanakkor az ügyvezető bizakodó az idei évvel kapcsolatban, és noha eddig is több lábon állt a cég, tavaly még inkább a "Covid-álló" új területek felé fordultak. A fejlesztésekhez és a piaci forgalom átmeneti visszaesésének áthidalásához a Hiventures Zrt.-től kapott forrás adott új lendületet.
2020 kihívásokkal teli év volt az InterTicket számára, a rendezvénypiacot rendkívül érzékenyen érintette a járvány okozta gazdasági helyzet. Jobbágy Ervin, az InterTicket ügyvezetője a Pénzcentrumnak elmondta, több mint 20 éve vannak jelen a piacon, a legtöbben pedig talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszerre asszociálnak a vállalkozással kapcsolatban, amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Ugyanakkor a tavalyi visszaesést nem drámaian élték meg, inkább igyekeztek meglátni és kihasználni a helyzetben rejlő lehetőségeket.
Az InterTicket eddig sem csupán egy lábon állt: a cég Smart City rendszere kifejezetten a távoli, intenzív kapcsolattartás eszköze, amely az önkormányzatok figyelmébe került nem csak Magyarországon, de más országokban is. A rendszer 2019 óta piacon van, több önkormányzat is használja már évek óta. A másik kiemelt terület, amivel foglalkoznak, a Blockchain-technológia, a felhasználási fázisba érkezett, amelyre a jelenlegi, rendkívüli helyzet még inkább ráirányította a figyelmet.
"Mára a legtöbb nemzetközi nagyvállalat, pénzintézet, valamint kiemelt állami szerv rendelkezik blockchain-stratégiával, amely egyre több konkrét fejlesztési projektekben ölt testet. A harmadik láb, amin állunk, az a jegyrendszerhez szorosan kapcsolódó streaming-rendszer: streaming szolgáltatóknak integrálunk jogosultsági és fizetési megoldásokat" – sorolta az ügyvezető.
Miután 2020-ban az InterTicket Kft. legjelentősebb árbevételét képező területe jelentős visszaesést mutatott, a cég tavaly szeptemberében a Hiventures Zrt.-hez fordult. Az átmeneti, nehezebb likviditási helyzetből való kilábalásra a megoldást a kockázati tőkealap-kezelő KKV Mentőterméke jelentette.
Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta, az InterTicket kkv-nak számít, ugyanakkor sok startup tulajdonsággal is fel van vértezve, amely kellő rugalmasságot ad a működéshez, mindemellett csúcstechnológiákat alkalmaz és folyamatosan innovációra törekszik, és mivel a cég megfelelt a Hiventures KKV Mentőtermék paramétereinek, így erről kezdtek el tárgyalni. Már a befektetés kezdeti szakaszában bevonódott az InterTicket számlavezető bankja is, így közös érdekek mentén valósult meg egy egészséges finanszírozási mix, melyhez a tőkefinanszírozás nagyban hozzájárult.
Idén várhatóan már lesznek rendezvények
Jobbágy Ervin alapvetően optimista az idei évvel kapcsolatban, ugyanakkor szerinte komoly problémák jelentkezhetnek majd a legnagyobb rendezvényszervező és jegyértékesítő cégeknél, amelyek üzletpolitikai okokból vouchereket vagy kuponokat bocsátottak a vásárlók rendelkezésére, melyek egy későbbi rendezvény látogatására fordíthatók.
Az elmaradt rendezvényeket várhatóan 2021-ben vagy 2022-ben tartják majd meg, ezekre azonban bevételt épp a kuponok, voucherek miatt nem nagyon fognak tudni realizálni. Görgetnek maguk előtt egy jelentős problémát a promóterek és a jegyértékesítő cégek egy része is, itt komoly átrendeződések várhatók
– mondta az ügyvezető, hozzátéve, Magyarországon már érezni a piac éledezésének jeleit, nagyjából 500-600 rendezvény jegyei érhetők el már az idei évre.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


