A kislány segítségére siető nő szerint az úszómester nem figyelt, a telefonját nyomkodta, majd arra kérte őket, hogy hívják a mentőket, holott náluk nem volt...

Áll a bál a magyar dohányboltokban: óriási szigorra készülnek, ez sokaknak nem fog tetszeni
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) átfogó ellenőrzést végzett az ország dohányboltjaiban és az online térben egyaránt. Az eredmények szerint jelentős számú trafik bukott meg a próbavásárlásokon, miközben számos illegális weboldalt is sikerült blokkolni. A hatóság elnöke hangsúlyozta, hogy továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak a fiatalkorúak dohányzástól való távoltartására- írja a Magyar Nemzet.
Az SZTFH elnöke, Nagy László lapunknak nyilatkozva ismertette a hatóság idei ellenőrzési kampányának eredményeit. A szakemberek fiatalkorú próbavásárlók segítségével vizsgálták az ország 5757 dohányboltját, amelyek közül 637 esetben tapasztaltak jogszerűtlen értékesítést. Ez 11 százalékos jogsértési arányt jelent, ami jelentős javulás a 2023-as 22 százalékos mutatóhoz képest.
"A kampány eredményei biztatóak, de a hatóság folytatja a szigorú ellenőrzéseket decemberben is azzal a céllal, hogy egyetlen fiatalkorút se szolgáljanak ki a trafikok" - hangsúlyozta Nagy László. A jogszabályok értelmében 18 éven aluliak számára tilos a dohánytermékek értékesítése és a dohányboltokban való tartózkodás. Az SZTFH komoly szankciókat alkalmaz a szabálysértő trafikokkal szemben. A "három csapás" elve alapján az első jogsértés után minimum egymillió forintos bírság jár, a második esetben ezt legalább másfélszeresére emelik, és 30 napos ideiglenes bezárást is elrendelnek. A harmadik szabálysértés egy éven belül a koncessziós szerződés megszűnéséhez vezet.
A hatóság az online térben is fellép az illegális dohánykereskedelem ellen. Nagy László kiemelte: "Magyarországon dohánytermékeket kizárólag a dohányboltokban lehet forgalmazni, a távértékesítés tilos." Az SZTFH a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal együttműködve 122 weboldalt blokkolt, és eljárásokat indított az üzemeltetők ellen. A büntetések 5 millió és 500 millió forint között mozoghatnak, eddig összesen 819 millió forint közigazgatási bírságról született döntés.
Az SZTFH 2024 novemberében újraindította "A tét te vagy!" elnevezésű figyelemfelhívó kampányát, amely a dohányzás és passzív dohányzás egészségügyi kockázataira hívja fel a figyelmet. A kampány célja a leszokás gondolatának elültetése a fiatalokban és az illegális dohánytermékek veszélyeire való figyelmeztetés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagy László zárásként megerősítette: "A hatóság a jövőben is minden eszközzel fellép a jogsértő trafikok és az illegális online dohánykereskedők ellen, mert a gyermekek védelme mindennél fontosabb." Az SZTFH célja, hogy megakadályozza a kiskorúak hozzáférését a dohánytermékekhez mind a fizikai, mind az online térben.

Súlyos, ami kiderült az "önkéntes" gyógyszertári árcsökkentésről: erről minden magyarnak tudnia kell
Az önkéntes gyógyszerár-korlátozás keretében 25 nem támogatott gyógyszer árát csökkentik a nagykereskedők, amelyek közül 24 szerepel a KSH fogyasztói kosarában.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


