A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.

A Harvard Egyetem 30 évet felölelő kutatási eredményeiből kiderült, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát, azonban nem minden ilyen típusú termék veszélyezteti egyformán az egészségünket - közölte a Daily Mail.
A Harvard Egyetemen végzett kutatás friss eredményei arra hívják fel a figyelmet, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF-ek) fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát. A kutatók 115 000 amerikai felnőtt életmódját vizsgálták bő három évtizeden keresztül: az eredményekből kiderült, hogy azok között a résztvevők között, akik napi rendszerességgel fogyasztottak ultrafeldolgozott élelmiszereket, 4%-kal több haláleset fordult elő, mint azoknál, akik kevesebbet ettek ebből az élelmiszercsoportból.
Mik az ultrafeldolgozott élelmiszerek?
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek közé tartoznak az olyan termékek, mint például a készételek, a jégkrémek vagy a ketchup-jellegű szószok, amelyek tipikusan alacsony tápértékkel bírnak, cserébe viszont rengeteg mesterséges adalékanyagot tartalmaznak. Az Egyesült Királyságban különösen gyakori az UPF-ek fogyasztása: becslések szerint a nemzet étrendjének nagyjából az 57%-át ezek az élelmiszerek teszik ki.
A kutatás 34 éves időtartama alatt a szakemberek 48 193 halálesetet regisztráltak. Habár nem találtak közvetlen kapcsolatot az UPF-fogyasztás és a rák vagy szívbetegség okozta halálozás között, a kutatók megfigyelték, hogy az összes halálokot egybevéve mégiscsak magasabb kockázatot jelentettek az UPF-ek.
Nem minden ultrafeldolgozott élelmiszer veszélyes
Az eredmények azt sugallják, hogy bizonyos típusú ultrafeldolgozott élelmiszerek korlátozásával segíthetünk hosszútávon fenntartani egészségünket - ugyanakkor a szakértők azt is kiemelik, hogy nem minden UPF-típus jár ugyanolyan egészségügyi kockázatokkal. A cukros italok és a feldolgozott húsok tipikusan nagyobb eséllyel járulnak hozzá a korai halálhoz.
A kritikusok azonban figyelmeztetnek arra is, hogy kezeljük fenntartásokkal az eredményeket: Sir David Spiegelhalter professzor és Dr. Duane Mellor dietetikus is megjegyezték, hogy bár van összefüggés az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása és az általános halálozási arány között, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek az élelmiszerek közvetlenül korai halálozást okoznak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kiegyensúlyozott étrendről
Mindannyiunknak adott a lehetősége arra, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszereket egyszerűen helyettesítsük azok egészségesebb alternatíváival. Az NHS ajánlása szerint egy kiegyensúlyozott étrendnek tartalmaznia kell keményítőtartalmú szénhidrátokat - lehetőség szerint teljes kiőrlésű gabonából -, naponta legalább öt adag gyümölcsöt és zöldséget, valamint fehérje-, tejtermék- vagy tejtermék-helyettesítő élelmiszereket is. Azt is tanácsolják továbbá, hogy emeljük a napi rostfogyasztásunkat napi 30 grammra.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

Hatalmas bajban vannak a magyar gyerekek: erről a szülők is alig tudnak, pedig gyorsan lépni kellene
Folyamatosan emelkedik az önsértő gyerekek száma hazánkban is. Egyre fiatalabban, nem ritkán már kiskamasz korban okoznak rendszeresen és szándékosan fájdalmat maguknak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


