Stagnálás 20 helyszínen látható, míg emelkedés sehol sem tapasztalható.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek hazai piacán, mert felmerült, hogy a hazai forgalomban kapható termékek kiskereskedelmi ára európai összehasonlításban magas. A gyorstesztek kapcsán több panasz is érkezett a hatósághoz.
A SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek világszerte és nagy tömegben vannak használatban a koronavírus világjárvány kitörése óta. Hazánkban mind az egészségügyi szolgáltató szektor, mind a lakosság körében népszerűek ezek a diagnosztikai felhasználású termékek a koronavírussal fertőzött személyek kiszűrésére. A koronavírus járvány időszaka alatt nagymértékben megnőtt hazánkban a kereslet a SARS-CoV-2 antigénkimutató tesztek iránt.
A fogyasztói árak – európai átlaghoz mért – magasabb árszintjének okait a nemzeti versenyhatóság gyorsított ágazati vizsgálat keretében vizsgálja meg, különös tekintettel arra, hogy a piaci probléma széles fogyasztói kört érinthet. A vizsgálat során szükséges felmérni különösen a piaci kínálatot és a közelmúltban megfigyelhető piaci folyamatokat, az értéklánc különböző szintjein elhelyezkedő piaci szereplők körét és az általuk alkalmazott árakat. Ennek érdekében a Versenyhatóság a közeljövőben számos piaci szereplőt keres meg.
A vizsgálat eredményeit a versenyhatóság – nyilvános piaci konzultációt követően – jelentésben összegzi majd. A jelentés tervezetének elkészítésére a GVH-nak egy hónap áll rendelkezésére, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb egy hónappal meghosszabbítható.
A nemzeti versenyhatóság kiemelt erőfeszítéseket tesz a Covid-19 járványhelyzettel összefüggő, a fogyasztók széles körét érintő piaci magatartások vizsgálatával összefüggésben. A közelmúltban, illetve idén júniusban a járvány alatt megtévesztően árult fertőtlenítőtermékek miatt bírságolt a GVH, és jelenleg is folyik a vizsgálat a Virostop spray ügyében. Az otthoni koronavírustesztekkel összefüggésben pedig már a járványhelyzet első szakaszában részletes tájékoztatót tett közzé a fogyasztók számára.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.