Young woman under training in Gym

Meglepő termékcsoportra pörögtek rá a magyarok: rengeteg fogyott a pandémia alatt

2021. június 14. 11:32

A korábbi slágertermékeknek számító fehérjeporok helyett edzőeszközöket és vitaminokat keresett a legtöbb vásárló a közép-kelet-európai régióban. A koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések miatt bezáró edzőtermek hiányában az otthoni sportoláshoz szükséges kiegészítők forgalma például 355 százalékkal nőtt – derül ki a GymBeam, Közép-Kelet-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának összeállításából. A cég 2020-ban megduplázta a forgalmát, és napi ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból. A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot.

Felpörgette az amúgy is emelkedőn lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene közel 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Rendkívüli növekedést tapasztaltak a Közép-Kelet-Európa 14 országában működő GymBeam táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot forgalmazó cég webshopjában is: a járvány hatására jelentősen megugrott a forgalom. 2020-ban az eladások majdnem megduplázódtak, meghaladták a 43 millió eurót, míg 2019-ben még 24 millió eurónál tartottak csoportszinten. A bevétel szinte teljes egészében – 95 százalékban – a kiskereskedelmi online eladásokból származik.

A pandémia kettős hatást gyakorolt a cégre: számos termékkategóriában visszaesést hozott, azonban sok új termék iránt jelentősen megnövekedett a kereslet. Több mint 1800 új termékkel bővítettük webshopunk kínálatát tavaly, ebből mintegy 500 termék sajátmárkás - mondta Dalibor Cicman, a szlovák központú cég alapítója és vezérigazgatója.

Zsírégető helyett az otthoni edzőeszközök fogytak

Dalibor Cicman hozzátette, hogy a legnagyobb növekedést a járvány alatt zárva tartó edzőtermek miatt az otthoni edzőeszközök esetében látták, ezeknek a forgalma 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, itt 142 százalékkal emelkedett a forgalom, de az egészséges étkezést segítő termékek, valamint a sportruházatok is jobban fogytak.

Ezzel szemben viszont csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermek látogató használnak: így kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminósavakból. Illetve a GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki.

Jól mentek egyébként a vállalat saját márkás termékei is, ezek a webshop választékának mintegy 30 százalékát adták 2020-ban, azonban ezek a termékek az eladások már 70 százalékát, és a bruttó nyereség több mint 80 százalékát hozták.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el éves szinten, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók közül pedig a többség, 54 százalék férfi.

Nőtt a webshopok száma is

2020-ban új webshopokat nyitott a cég Lengyelországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Görögországban, így jelenleg Közép- és Kelet-Európa 14 piacán működik, és napi körülbelül ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból a vásárlóknak. Budapesten pedig megnyílt a cégcsoport második fizikai üzlete is.

A növekedéshez pedig szükség volt a munkatársak számának növelésére is, közel száz új munkahelyet teremtettek tavaly, így jelenleg 250 embert foglalkoztat a cég. A cég 2021-ben 72 millió eurós bevétellel számol és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?