A magyar férfi futsalválogatott Romániával találkozik a jövő évi Európa-bajnokság pótselejtezőjében.

A korábbi slágertermékeknek számító fehérjeporok helyett edzőeszközöket és vitaminokat keresett a legtöbb vásárló a közép-kelet-európai régióban. A koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések miatt bezáró edzőtermek hiányában az otthoni sportoláshoz szükséges kiegészítők forgalma például 355 százalékkal nőtt – derül ki a GymBeam, Közép-Kelet-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának összeállításából. A cég 2020-ban megduplázta a forgalmát, és napi ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból. A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot.
Felpörgette az amúgy is emelkedőn lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene közel 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Rendkívüli növekedést tapasztaltak a Közép-Kelet-Európa 14 országában működő GymBeam táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot forgalmazó cég webshopjában is: a járvány hatására jelentősen megugrott a forgalom. 2020-ban az eladások majdnem megduplázódtak, meghaladták a 43 millió eurót, míg 2019-ben még 24 millió eurónál tartottak csoportszinten. A bevétel szinte teljes egészében – 95 százalékban – a kiskereskedelmi online eladásokból származik.
A pandémia kettős hatást gyakorolt a cégre: számos termékkategóriában visszaesést hozott, azonban sok új termék iránt jelentősen megnövekedett a kereslet. Több mint 1800 új termékkel bővítettük webshopunk kínálatát tavaly, ebből mintegy 500 termék sajátmárkás - mondta Dalibor Cicman, a szlovák központú cég alapítója és vezérigazgatója.
Zsírégető helyett az otthoni edzőeszközök fogytak
Dalibor Cicman hozzátette, hogy a legnagyobb növekedést a járvány alatt zárva tartó edzőtermek miatt az otthoni edzőeszközök esetében látták, ezeknek a forgalma 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, itt 142 százalékkal emelkedett a forgalom, de az egészséges étkezést segítő termékek, valamint a sportruházatok is jobban fogytak.
Ezzel szemben viszont csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermek látogató használnak: így kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminósavakból. Illetve a GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki.
Jól mentek egyébként a vállalat saját márkás termékei is, ezek a webshop választékának mintegy 30 százalékát adták 2020-ban, azonban ezek a termékek az eladások már 70 százalékát, és a bruttó nyereség több mint 80 százalékát hozták.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el éves szinten, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók közül pedig a többség, 54 százalék férfi.
Nőtt a webshopok száma is
2020-ban új webshopokat nyitott a cég Lengyelországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Görögországban, így jelenleg Közép- és Kelet-Európa 14 piacán működik, és napi körülbelül ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból a vásárlóknak. Budapesten pedig megnyílt a cégcsoport második fizikai üzlete is.
A növekedéshez pedig szükség volt a munkatársak számának növelésére is, közel száz új munkahelyet teremtettek tavaly, így jelenleg 250 embert foglalkoztat a cég. A cég 2021-ben 72 millió eurós bevétellel számol és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


