A Stratus Covid-variáns gyorsan terjed, már a fertőzések 40 százalékáért felelős az Egyesült Királyságban.
A Fogyasztóvédelem tájékoztatása szerint már találkozhattunk olyan hirdetésekkel, emlyekben ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy kamu koronavírus védőoltást sózzanak ránk. Mutatjuk, mire kell figyelni.
Egy éve mindenki életét felforgatta a koronavírus járvány. Sok információ érhető el, rengeteg az álhír, mind a vírussal szembeni védekezés, mind a betegség lefolyása, mind az oltással kapcsolatban - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Mint írják, 2021-ben is jabb és újabb ajánlatokkal támadnak a tisztességtelen webáruházak, termékbemutatós vállalkozások, akik a járványhelyzetet kihasználva kínálják legújabb termékeiket. Hozzáteszik, hogy rengeteg fogyasztóvédelmi kérdést vetnek fel ezek, hiszen a fogyasztóvédelmi alapjogok között szerepel többek között:
- a biztonsághoz való jog (fogyasztót védeni kell az életére és egészségére veszélyes árucikkektől és szolgáltatásoktól)
- a tájékoztatáshoz való jog (jog az információhoz, a jól informált döntéshozás, és a tisztességtelen vagy félrevezető reklámozás és címkézés elleni védelem érdekében).
Ezért nagyon fontos, hogy a gyógyászati termékek, vagy gyógyhatású készítmények vásárlása előtt mindenképpen érdemes konzultálni a háziorvossal/szakorvossal, hiszen amennyiben tud is segíteni az adott termék, nem biztos, hogy az mindenki számára alkalmazható. A FeOSZ felhívja továbbá a figyelmet, hogy kerüljük a szórólapokon, ingyenes magazinokban hirdetett termékek vásárlását illetve az olyan weboldalakról történő vásárlást, ahol szinte a terméket értékesítő vállalkozásról semmit nem tudhatunk meg. Hozzáteszik:
És, ami ennél is fontosabb:
A FEOSZ tájékoztatása szerint találkozhattunk már olyan hirdetésekkel, ahol ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy hitelesnek tűnjön a reklám. Nem szabad bedőlni ennek a módszernek sem! Ha kérdésük van a fogyasztóknak, forduljanak a gyógyszerészekhez/kezelőorvosaikhoz - tanácsolja a FEOSZ.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára


