A 46. héten 17 900-an fordultak orvoshoz influenzaszerű tünetekkel, míg 178 900 beteg akut légúti fertőzés miatt kért segítséget
A Fogyasztóvédelem tájékoztatása szerint már találkozhattunk olyan hirdetésekkel, emlyekben ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy kamu koronavírus védőoltást sózzanak ránk. Mutatjuk, mire kell figyelni.
Egy éve mindenki életét felforgatta a koronavírus járvány. Sok információ érhető el, rengeteg az álhír, mind a vírussal szembeni védekezés, mind a betegség lefolyása, mind az oltással kapcsolatban - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Mint írják, 2021-ben is jabb és újabb ajánlatokkal támadnak a tisztességtelen webáruházak, termékbemutatós vállalkozások, akik a járványhelyzetet kihasználva kínálják legújabb termékeiket. Hozzáteszik, hogy rengeteg fogyasztóvédelmi kérdést vetnek fel ezek, hiszen a fogyasztóvédelmi alapjogok között szerepel többek között:
- a biztonsághoz való jog (fogyasztót védeni kell az életére és egészségére veszélyes árucikkektől és szolgáltatásoktól)
- a tájékoztatáshoz való jog (jog az információhoz, a jól informált döntéshozás, és a tisztességtelen vagy félrevezető reklámozás és címkézés elleni védelem érdekében).
Ezért nagyon fontos, hogy a gyógyászati termékek, vagy gyógyhatású készítmények vásárlása előtt mindenképpen érdemes konzultálni a háziorvossal/szakorvossal, hiszen amennyiben tud is segíteni az adott termék, nem biztos, hogy az mindenki számára alkalmazható. A FeOSZ felhívja továbbá a figyelmet, hogy kerüljük a szórólapokon, ingyenes magazinokban hirdetett termékek vásárlását illetve az olyan weboldalakról történő vásárlást, ahol szinte a terméket értékesítő vállalkozásról semmit nem tudhatunk meg. Hozzáteszik:
És, ami ennél is fontosabb:
A FEOSZ tájékoztatása szerint találkozhattunk már olyan hirdetésekkel, ahol ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy hitelesnek tűnjön a reklám. Nem szabad bedőlni ennek a módszernek sem! Ha kérdésük van a fogyasztóknak, forduljanak a gyógyszerészekhez/kezelőorvosaikhoz - tanácsolja a FEOSZ.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.