Molnár-Szilágyi Ági főállásban dolgozik, emellett utazási blogot vezet, tartalmat gyárt, és egyéni utazási tanácsadással is foglalkozik.
Csökkennek a jegyeladások, nincs könnyű helyzetben a BKK. Összességében 30 milliárd forinttal többet kellhet Budapestnek a tömegközlekedésre fordítania a kieső bevételek miatt.
Nagyobb kiesése lehet a BKK-nak a járvány miatt, mint azt a költségvetésben becsülték. A G7 emlékeztet, hogy 2020-ra a jegyárbevételek 29,5 százalékos csökkenésével számolnak, mert a jegyek és bérletek eladásából 19,9 milliárd forinttal kevesebb folyhat be, illetve ha kevesebb diák- és nyugdíjas bérletet adnak el, akkor az ezek árát kiegészítő állami kompenzáció is visszaesik, a tervek szerint 1,8 milliárd forinttal.
Ugyanakkor a portál számításai szerint a jegyárbevételek még augusztusban is 32 százalékkal elmaradtak a tavalyitól - pedig ekkor már lecsengett az első hullám. Áprilisban viszont 82 százalékkal estek vissza a bevételek. Tehát ha a második hullámban is korlátozásokat vezetnének be, akkor még nagyobb bjaban lenne a közlekedési cég.
A turisták hiánya is meglátszik a bevételekben: az év első 8 hónapjában a közvetlenül a turistákhoz köthető jegyek eladásából 3,8 milliárd forinttal kevesebb folyt be, ez éves szinten nagyjából 5 milliárdos csökkenést jelent. A nyugdíjas bérletek eladásai 43 százalékkal csökkentek, a teljes áru havi bérletek eladásában 34 százalék volt a visszaesés, a 10-es gyűjtőjegyekében 37, míg a vonaljegyek esetében 39 százalék. Ez adja a teljes bevétel 70 százalékát - ezen továbbra is meg fog látszani, hogy sokan otthonról dolgoznak.
Összességében a G7 szerint Budapestnem idén 30 milliárd forinttal kell többet költenie a tömegközlekedésre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


