A kínálatban megtalálhatók hazai kézműves termelők fagylaltjai is.
Indul a roham a második hullám tetőzése előtt: ezt keresi mindenki az IKEA-ban, Praktikerben
Az emberek rengeteg mindent vásároltak össze 2020. március-május között miközben gyakorlatilag be voltak zárva otthonaikban. Mindenkinek több tárolóra, otthoni munkaállomásra, kertészeti eszközökre, illetve relaxációs berendezésekre volt szüksége, hogy átvészelje a koronavírus-járvány első hullámát. De mi lesz majd a másodikkal? Mik lesznek idén ősz végén, decemberben a slágertermékek, hogyan készül az előttünk álló hónapokra a legnagyobb bútor-, illetve barkácsáruházak? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.
Látva a hivatalos koronavírus-statisztikákat, egyértelműen kijelenthető, hogy Magyarországon jelen pillanatban térdig gázolunk a második hullámban. És bár egyelőre a kormányzat kommunikációja szerint nem készülnek az előttünk álló hónapokban olyan szigorításokra, mint amilyeneket még tapasztalhattunk márciusban, azért nem árt mindenre felkészülni. Már csak azért is, mert Orbán Viktor szerdai bejelentése alapján úgy számolhatunk, hogy a
Jobb tehát félni, mint megijedni, plusz az első nagy március sokk utána a lakosságot most már felkészülten érné bármilyen durvább szigorítás a mostaninál. Egyszerűen azért, mert most mindenki azt mondhatná, "már csináltuk". És amit már csináltunk, abból legalább - bármennyire szörnyű is volt - a jövőre nézve levonhatunk hasznos következtetések.
Ennek apropóján a Pénzcentrum megkeresett nagy bútor-, illetve barkácsáruházakat, mondják el, milyen tapasztalataik gyűltek össze a koronavírus-járvány első hullámakor; hogyan készülnek a második hullámra; illetve kíváncsiak voltunk arra is, hogy a március-május között aktív kijárási korlátozás idején az emberek milyen termékeket preferáltak otthonuk komfortosabbá tétele szempontjából. Ne feledjük, akkor hirtelen rengeteg embernek otthonról kellett dolgoznia, a gyerekek otthonról, digitálisan tanultak, ez pedig az élet összes területén újdonság volt mindenki számára.
Nincs elég hely
- mondta el megkeresésünkre az IKEA a 2020-as március-május időszakra vonatkozóan. A vállalattól azt is megtudtuk, hogy ugyanezen az időintervallumon a legmagasabb eladási számokkal rendelkező kategóriák a következők voltak
- hálószoba,
- konyha,
- munkaterület.
Ezen felül azonban a tavasszal bevezetett korlátozások érezhetően hatással voltak az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos megoldások iránti igényre - emelte ki a Pénzcentrumnak az IKEA. Ezzel együtt is a vállat azt olvasta ki adataiból, hogy a legmagasabb eladási számokat 2019-ben és 2020-ban is hasonló kategóriákban értük el.
- válaszolta lapunk kérdésére az IKEA, továbbá elmondták mi az az 5 termék, amiből a legtöbbet vásárolták a magyarok 2020. március - május között:
- USTRUSTA sarokpánt,
- MALM fiókos szekrények,
- PAX gardrób,
- BRIMNES gardrób,
- és MICKE íróasztal.
Mindezek után arról is kérdeztük a vállalatot, hogy milyen stratégiával készülnek a második hullámra, illetve, hogy ez a készülés mennyire van hatással például a boltok termékpalettájára.
- tudta meg lapunk az IKEA-tól.
Fertőtlenítés, kert
- értékelte a Pénzcentrum számára a március-május közötti időszakot a Praktiker. A barkácshálózat ezen felül megmutatta lapunknak azt is, hogy mely 10 termékük volt a legkeresettebb, illetve a legtöbbet vásárolt ugyanebben az időszakban:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2020. március - májusban a weben legkeresettebb 10 termék:
- 1. hintaágy
- 2. fürdőszoba szekrény
- 3. trambulin
- 4. konyhabútor
- 5. komód
- 6. laminált padló
- 7. beltéri ajtó
- 8. kerítés elem
- 9. tapéta
- 10. kerítés
2020. március - májusban a weben legtöbbet vásárolt 10 termék:
- 1. Fenyőmulch
- 2. Általános virágföld
- 3. Kerítésfestő ecsetkészlet
- 4. Trambulin védőhálóval
- 5. Szárazbeton
- 6. Kerti zöldhulladékzsák
- 7. Általános virágföld
- 8. Kerítés lamella elem
- 9. 3 személyes hintaágy
- 10. Játszótéri homok
Az összesített listák tehát ekképpen alakultak, ám azt fontos, megjegyezni, hogy a Praktiker szerint a járványhelyzet hatására a munkavédelmi célból tartott maszkokat, gumikesztyűket idén természetesen lényegesen szélesebb körben keresték.
- értékelte a mögöttünk álló időszakot az áruházlánc. A bolthálózat szakértői azt is elmondták lapunknak, hogy a kormányzati intézkedések hatására és a tavasz miatt is, aki csak tehette a kertekben töltötte a pandémiás heteket, ezért a kerttel kapcsolatos termékek iránt is megugrott a kereslet.
- tette hozzá a Praktiker. Igen ám, de ahogy a vásárlási adatokból látták, a magyarok nem csak dolgoztak a kertekben, igencsak megugrott a grill eszközök és a faszén iránti kereslet is. Illetve érdemes azt is kiemelni, hogy az áruházlánc üzleteiben a napozóágyak forgalma megduplázódott.
Ezeknél az eszközöknél is még egy fokkal érdekesebb volt az a tendencia, mely abból fakadhatott, hogy a játszóterekre sem lehetett sokáig kimenni, hogy a vásárlók részéről megugrott az érdeklődés a kerti szabadidős termékek iránt, mint például
- a trambulinok,
- ping-pong asztalok, vagy
- a kerékpárok.
A pandémiás slágertermékeken túl kíváncsiak voltunk arra is, hogy a barkácslánc, miként készül a koronavírus-járvány második hullámára. Kérdésünk a Praktiker elmondta
Ezen felül megtudtuk azt is, hogy az áruház úgy számol, mivel a második hullám ezúttal az őszi, téli időszakra esik, a tüzelőanyagokra, kiegészítő fűtés termékekre, légtisztítókra, páramentesítő termékekre nagyobb igény mutatkozhat. Ezen felül pedig az is valószínűsíthető, hogy a hidegebb időjárás miatt lassan-lassan behúzódnak a lakásokba, így a belső dekorációs, lakberendezési cikkekre is kinyílnak, fontosabb lesz számunkra a lakásbelső. Ráadásul a rövidebb nappalok miatt a világítás termékkör is biztosan fókuszba kerül.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


