Mezőberény polgármestere osztotta meg közösségi oldalán a hírt, miszerint pár hét és végleg leáll a helyi tömegközlekedés. Azt még vizsgálják, hogy a temetői helyi járatot...
A koronavírus-járvány nyomában terjedő gazdasági recesszió ugyan várhatóan még egy jó darabig velünk marad, ám a korlátozások hoztak pozitív dolgokat is az életünkbe. Ilyen például az, hogy a korlátozások miatt sokan átértékelték eddigi vásárlási szokásaikat, és a jövőben - a vírus elvonulta után is - sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek majd a helyi gazdaság támogatására. Utóbbihoz remek alapot nyújtanak a fizikai és online értelemben is egyre szaporodó termelői piacok, ahol vásárlásainkkal a nagy áruházakat, beszállítókat és tömegtermelőket kikerülve kifejezetten helyi termelőktől, kisvállalkozóktól szerezhetjük be a szükséges mindennapi ellátmányt.
Nógrád megyében az elsők között jött létre közösségi összefogás annak érdekében, hogy a helyi mikrovállalkozások és termelők portékái közvetlenül juthassanak el a vásárlókhoz. A másfél havi kényszerű bezárkózás új kezdeményezéseket hívott életre, a fokozatos nyitással pedig lehetővé vált, hogy a települési termelői piacok és a közösségi média felületei összehozzák egymással a vásárlót és az eladót. A "#vegyélhelyit" hívószó olyan termékekre is ráirányította a figyelmet, amelyek létezéséről sokan nem, vagy csak nem közvetlen vásárlási tapasztalás útján tudtak.
Közülük emelt ki most néhányat a HelloVidék: részletek a cikkben!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


