Jelentősen megváltozik a közlekedés a főváros VII. kerületének belső részén június 22-től a nyár végéig.
A koronavírus járvány számos gazdasági szektor számára jelent bizonytalanságot. Talán az egyik leginkább sújtott terület a vendéglátóipar, hiszen a vendégek távolmaradásával cukrászdák, kávézók, sörözők, büfék működése válik bizonytalanná. Jelenleg azok az éttermek, vendéglők tudnak talpon maradni, akik meg tudják szervezni az ételeik házhozszállítását, illetve át tudnak állni elviteles kiszolgálásra. A vendéglátóhelyek közel fele azonban átmenetileg bezárt.
Az Indepack Kft. kérdőívben kereste meg több mint 7000 érintett ügyfelét, hogy felmérje azok helyzetét és jelenlegi kilátásait. A válaszok jól tükrözik a vendéglátóipar jelenlegi állapotát. A válaszadók 46%-a jelezte, hogy átmenetileg bezárta vállalkozását. Ezek a válaszadók jellemzően munkahelyi éttermek, kávézók, cukrászdák, büfék, sörözők, fitness termek, valamint a szabadtéri rendezvények szervezői. Az éttermek 32%-a a házhoz szállítást választotta, 22%-uk elvitelre készít ételt. A kérdőív arra is választ keresett, hogy a jelenlegi helyzet hogyan hat a bevételekre.
Bár márciusban általában már a rendezvényekre készülő cégek pohárrendelései a meghatározóak, a cég az elmúlt egy hónapban azt tapasztalta, hogy az elviteles dobozok iránti igény nőtt szinte duplájára. Március első két hetében ugyanaz a tendencia volt megfigyelhető, mint a lakossági élelmiszer-vásárlások esetében: mindenki sokkal többet rendelt, mint amire a szokásos időszakban szüksége volt. A vásárlások értékét számottevően növelték a közétkeztetők, hiszen kormányzati döntés értelmében számos ilyen vállalkozásnak kellett megoldania a házhoz szállítást vagy az elviteles ételkiadást.
A nehézségek ellenére a szektor szereplői bizakodóak a jövőt illetően. Akik az üzletüket bezárták, egytől egyig átmeneti zárva tartásról nyilatkoztak, senkinél sem végleges ez a döntés. A nyitva tartó helyek 45 százaléka úgy értékeli, hogy a következő időszakban a vállalkozása veszteséges lesz ugyan, de ennek ellenére folytatni fogja, 55 százalékuk az eddigi tartalékaiknak köszönhetően jelenleg rentábilisan üzemel és mindenképpen a vállalkozás folytatásában látja a jövőt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


