Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén.
Március egészében közel 30 százalékkal esett vissza az e-matrica rendszerbe tartozó személygépjárművek forgalma a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint. A forgalomcsökkenés mértéke a tehergépjárművek esetében 1 százalékos volt.
Az adatok szerint az előző év hasonló időszakához képest 2020 márciusában mintegy 30 százalékkal csökkent a forgalom az e-matricát használó gépjárművek (személyautók, buszok, motorok stb.) esetében. A hazai személygépjárműveknél 22, a külföldieknél 50 százalékkal kevesebb áthaladást rögzítettek a NÚSZ fő-, illetve gyorsforgalmi utak portáljaira telepített kamerái.
A veszélyhelyzet kihirdetésének hetében (11. hét) 525 ezerrel, a határzár bejelentésének, valamint az iskolák és üzletek zárva tartásáról szóló kormányrendelet megjelenésének hetében (12. hét) 2,5 millióval, a kijárási korlátozás bevezetésének hetében (13. hét) pedig már 3,2 millióval csökkent az e-matricás járművek áthaladásának száma a tavalyi időszakhoz viszonyítva.
Mivel a teherforgalom előtt a határt nem zárták le, idén március egészében a 3,5 tonnánál nehezebb e-útdíjas tehergépjárművek forgalomcsökkenése még mindössze 1 százalékos volt 2019 hasonló időszakához képest. Március utolsó két hetét vizsgálva a kép azonban teljesen más, a visszaesés drasztikus. Március első felében még nőni is tudott a forgalom, március utolsó hetében viszont már 210 ezerrel volt kevesebb a tehergépjárműves áthaladások száma, mint tavaly ilyenkor.
Mindez az útdíjbevételek alakulásában is megmutatkozik. A bevételi szempontból még jól induló március második felében, mindössze két hét alatt 2 milliárd forinttal kevesebb folyt be útdíjból (e-matrica és e-útdíj) az állami költségvetésbe, mint 2019 azonos időszakában. A leglátványosabb visszaesés az e-matrica eladásoknál látható. 2020. márciusban 415 ezerrel kevesebb ilyen jogosultság fogyott, az e-matrica értékesített darabszáma így a tavalyi 57 százalékára zuhant.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


